در خطبه های نماز جمعه شهرهای گیلان مطرح شد:

مشکلات مجتمع آدینه حل می شود/ پیروی از خط رهبری لازمه رسیدن به جامعه ای سعادتمند/ برخورد جدی با قاچاق کالا ضروری است

نماز جمعه امروز ۱۷ فروردین در سراسر شهرهای استان گیلان با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

مشکلات مجتمع آدینه حل می شود/ پیروی از خط رهبری لازمه رسیدن به جامعه ای سعادتمند/ برخورد جدی با قاچاق کالا ضروری است

به گزارش خبرنگار هشت دی، نماز جمعه امروز ۱۷ فروردین در سراسر شهرهای استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرهای گیلان به شرح زیر است:

امام جمعه رشت:
از دردهای مردم گیلان بی‌اطلاع نیستم/ لازمه رسیدن به جامعه ای سعادتمند پیروی از خط رهبری است

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه امروز رشت با بیان اینکه ما امروز وارث تلاش ها و سختی های گذشتگان هستیم، گفت: خدمت به مردم گیلان، خدمت به ایرانیان است، رهبری در نامه ای که برای من فرستادند بسیار برای گیلان مایه گذاشت و گفتند مردم گیلان در گذشته تاریخ افتخارات بزرگی افریده اند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه یکی از جلوه‌های ویژه نماز جمعه دعوت مردم به تقوای الهی است گفت: من از تمام استان می‌خواهم که هیچ جا و به‌ وسیله هیچ بنری نامی از من برده نشده و هزینه‌ای نکنند، این پول‌ ها یا بیت‌المال است یا پول مردم که بهتر است برای رفع نیاز حاجتمندان استفاده شود و اگر کوچک‌ترین هزینه‌ای از این طریق و بردن نام اینجاب خرج شود قاطعانه بگویم که من راضی نیستم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه من متعلق به تمام مردم گیلان از پیر، جوان، زن و مرد هستم تصریح کرد: من با وجود اینکه ۴۰ سال در قم زندگی کردم اما از دردهای مردم گیلان بی‌اطلاع نیستم و همه را به‌خوبی می‌شناسم و همچنین از کسانی که در عرصه های سیاسی و اجتماعی و… در گیلان فعالیت میکنند شناخت دارم.

فلاحتی با اشاره بر اینکه یکی از وظایف هر امام جمعه دعوت مردم به تقوا است، افزود: بنده وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیستم و تنها نماینده رهبر انقلاب و خدمتگزار مردم خواهم بود.

امام جمعه رشت لازمه داشتن جامعه سعادت مند را پیروی از خط رهبری دانست و گفت: در این‌ مسیر نباید یک قدم ‌جلوتر یا حتی یک قدم عقب تر از رهبر انقلاب اسلامی باشیم و باید کاملا همگام با ایشان حرکت کنیم.

** از وضعیت نامناسب شهرک های صنعتی رشت باخبرم

وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از تولید ملی بیان کرد: از وضیعت نامناسب شهرک های صنعتی استان با خبر هستم، باید گیلان را که روزی دروازه ورود و خروج به اروپا بود بار دیگر بالا بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در رشت با یادآوری مردم مظلوم فلسطین که غم دوری از خانه و کاشانه خود را تحمل میکنند گفت: امید فلسطینیان فقط به مسلمانان و به ویژه ایرانیان است، امیدارم روزی بشود که با رهبرانقلاب اسلامی نماز جمعه ای در کنار مسجد اقصی اقامه کنیم.

امام جمعه رشت خط قرمز خود را انقلاب و ارزش های انقلابی و رهبری دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی توانسته است اندیشه های انبیاء را به ثمره برساند و ما باید این حکومت را که تمام سرمایه گذاری های دشمنان برای نابودی آن است را با چنگ و دندان نگه داریم.

وی با اشاره به مشکلات مجتمع آدینه گفت: این مجموعه ساختمانی است که ساخته شده و به هردلیلی موفق نبوده است، اما مشکلات آن حل میشود و امیدواریم که به ساماندهی درستی برسد.

امام جمعه منجیل:
مسئولان از قاچاق نالانند اما در عمل اقدامی نمی شود

به گزارش هشت دی به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام سیداعلا خضری در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه منجیل که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مسجد طاهریه برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: عمل با تقوا و با اخلاص و عنلی که به یاد خدا و برای خدا باشد از وظایف بندگان است.

وی با اشاره به کلامی از امام علی(ع) ادامه داد: عمل اندک با تقوای اندک پسندیده است اما اگر کار نیکمان طولانی و بزرگ و بدون تقوا باشد اجر و ثواب کمتری دارد.

خطیب جمعه منجیل، با بیان اینکه، ایمان بدون تقوا فایده ندارد، افزود: بیان گفتار و اعمال ما با لحن زیبا اثر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام خضری، ضمن قدردانی از شهروندان منجیل و مسئولین شهرستان رودبار، بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروزی خدمات دهی مناسبی انجام گرفت.

**  هرکس نوکر نظام باشد برنده است

وی ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام فلاحتی به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهر رشت، اضافه کرد: هرکس نوکر نظام باشد برنده است هرکس را غرور بگیرد هلاک می شود.

امام جمعه منجیل، مبارزه با فساد اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: براساس آمار، سالانه ۴۵ میلیارد دلار کالا وارد کشور می شود و همه مسئولین از قاچاق کالا می نالند اما اقدامی صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام خضری با اشاره به روز ملی فن آوری هسته ای، بیان داشت: ترامپ می گوید در عرض ۱۷ سال ۷ ترلیون علیه ایران هزینه کرده اند و شکست خورده اند.

وی ادامه داد: امروز ایران، سوریه، لبنان، عراق و یمن با مقاومت سربلندند و آمریکا با این همه هزینه شکست خورده است.

امام جمعه ماسال:

حجت الاسلام فلاحتی از چهره های بنام اهل گیلان هستند/ حمایت از کالای ایرانی مساله ای فراتر از خرید کالای ایرانی است

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز؛ حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ماسال با اشاره به آثار فردی و اجتماعی اجرای احکام الهی گفت: در روایات داریم که اگر کسی از روی استخفاف نسبت به نماز جمعه بیتوجهی کند، خداوند دلهره را در زندگی قرار می دهد و برکت را از آن می گیرد و اعمالش را نمی پذیرد.
امام جمعه ماسال با اشاره به معرفی حجت الاسلام فلاحتی به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد: آیت الله قربانی از چهره های اهل قلم و برجسته در سطح کشور هستند اما همانطور که خودشان هم در نامه ای به مقام معظم رهبری اعلام کردند پیری و کهولت سن اجازه ادامه امامت جمعه را به ایشان نداد.
حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: بحمدالله حجت الاسلام فلاحتی از چهره های بنام اهل گیلان هستند که مردم، مسئولین، تهدید ها و فرصت های پیش رو را به خوبی می شناسند. چهره ای اهل قلم و تالیف که سالهای سال در حوزه تدریس کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای گفت: عده ای شائبه می کنند که ما چه نیازی به انرژی هسته ای داشتیم که این همه هزینه برای ما درست کرد.
وی ادامه داد: اساسا القای این موضوع که حمهوری اسلامی به دنبال ساخت بمب است از اساس دروغ دشمنان است اما کاربردهای انرژی هسته ای در شئونات زندگی بشر همچون تولید برق و علم پزشکی بی شمار است.
خطیب نماز جمعه ماسال با انتقاد از واردات بسیاری از نیازهای کشور بیان کرد: امروزه دنیا همچون گذشته نیست که معاملات اقتصادی فارغ از سیاست باشد. حتی ورزش هم درسطح بین المللی تحت تاثیر سیاست است.

**حمایت از کالای ایرانی مساله ای فراتر از خرید کالای ایرانی است

امام جمعه ماسال با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی مساله ای فراتر از خرید کالای ایرانی است، تاکید کرد: تحقق این شعار الزاماتی همچون ممانعت دولت از ورود کالاهای مشابه خارجی و افزایش کیفیت توسط تولیدکنندگان را می طلبد.
حجت الاسلام موسوی با انتقاد از گزافه گویی های ولیعهد جوان سعودی گفت: یک نفر باید به او بگوید که اگر بخواهی غلطی در قبال ایران بکنیآن چنان این جوان ها به تو گوشمالی خواهند زد که تا آخر عمر فراموش نکنی.

امام جمعه سیاهکل:

ترامپ قصد خروج از برجام را دارد/ ا فروبردن خشم، جامعه‌ای آرام‌تر خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار درسیاهکل، حجت‌الاسلام‌ محمدرضا شکسته‌دل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیاهکل، با اشاره به تغییر نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، اظهار کرد: رهبر انقلاب تشخیص دادند که باید تغییر و تحول ایجاد شود و امیدواریم که برای مردم استان مبارک باشد.
وی با بیان اینکه ترویج شیعه از استان گیلان بوده است، گفت: مقام معظم رهبری از زحمات نماینده سابق ولی‌فقیه در استان گیلان و امام‌جمعه سابق رشت تقدیر کردند و ما هم تقدیر می‌کنیم.
امام‌جمعه سیاهکل با اشاره به نشست با رئیس جدید ائمه جمعه در کشور بیان کرد: امید جدیدی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن نماز جمعه ایجادشده است.
شکسته‌دل با تبریک بیستم فروردین روز ملی فن‌آوری هسته‌ای، خاطرنشان کرد: ما در دنیا رشد خوبی داشتیم و این علم در کشور ما در عرصه‌های مختلف کشاورزی، برق، پزشکی و … توانستیم فن‌آوری هسته‌ای را بومی‌ کنیم.
وی با بیان اینکه ترامپ با چهار مرحله قصد دارد از برجام بیرون بیاید، گفت: رایزنی با کشورهای فرانسه، انگلیس و عربستان، تنظیم مدارک برای نشان دادن نقض‌کننده ایران در برجام، کمپین معرفی ایران برای خطر جهانی و کنگره جهانی؛ از برنامه‌های آمریکایی‌ها برای خروج از برجام است.
امام‌جمعه سیاهکل افزود: مسئولین جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌اند که در پاسخ به این طرح آن‌ها ضرب شصت مهمی نشان خواهند داد و درخواست ما نیز همین می‌باشد.
شکسته‌دل با اشاره به دست‌یابی پیشرفت ژاپن در برابر آمریکا، ابراز کرد: رفتار ژاپنی‌ها در برابر بلایای طبیعی بسیار مؤدبانه است و این رفتار آن‌ها در پیشرفت تکنولوژی آن‌ها نیز بسیار تأثیرگذار است.
وی با بیان اینکه باید از رفتارهای خوب کشورهای دیگر استفاده کنیم و موجب پیشرفت فرهنگ کشور خودمان باشیم، افزود: ما دینی کامل داریم که بهترین خوبی‌ها در آن وجود دارد و با استفاده از آن می‌توانیم تمدن کامل را به جهانیان نشان بدهیم.
امام‌جمعه سیاهکل ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام کاظم (ع)، با بیان اینکه کظم غیظ یکی از ویژگی‌های برتر این امام معصوم بود، گفت: بسیاری از نزاع‌ها و درگیری‌هایی که در جامعه انجام می‌شود به دلیل عصبانی شدن است که با فروبردن خشم، جامعه‌ای آرام‌تر خواهیم داشت.
شکسته‌دل با بیان اینکه عاقل به یک اشاره متوجه همه‌چیز می‌شود، تأکید کرد: نباید به‌مانند افرادی که در زمان معاویه با قرآن به نیزه کردن وی گول خوردند باشیم، بلکه باید گوش‌به‌فرمان امیرالمؤمنین و در زمان غیبت ولی‌فقیه زمانمان باشیم.
وی ضمن گرامیداشت روز هنر اسلامی گفت: سید مرتضی آوینی سردار عرصه هنر بود که در راستای ایفای هنر در جامعه اسلامی در سال ۱۳۷۲ شربت شهادت نوشید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه