رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه:

حجت الاسلام فلاحتی رسولی برای تقویت وحدت در گیلان/ نماز جمعه مانور امت اسلامی در برابر کفر جهانی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه با بیان اینکه نماز جمعی مانور امت اسلامی در برابر کفر جهانی است افزود: باید این سفره ذکر الله به شایستگی پهن شود تا به شایستگی از حضور گسترده مردم پذیرایی شود.

حجت الاسلام فلاحتی رسولی برای تقویت وحدت در گیلان/ نماز جمعه مانور امت اسلامی در برابر کفر جهانی است

به گزارشهشت دی، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌ علی‌اکبری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: نمازجمعه نعمت بزرگی‌است که با انقلاب اسلامی احیا و به ملت ایران هدیه شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه با اشاره به مبعث پیامبر (ص) در ماه رجب بیان داشت: نماز جمعه یکی از عظمت‌های بعثت است که به برکت انقلاب اسلامی تقدیم مردم شد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم و در سوره جمعه به اهمیت نمازجمعه تاکیید کرده است گفت: در این سوره افرادی که به علمشان عمل نمی‌کنند به‌شدت توبیخ شده‌اند و خداوند در سوره جمعه مردم را به حضور پرشور در نمازجمعه دعوت کرده است زیرا امت اسلامی با رکوع، سجده و بندگی‌اش شناخته می‌شوند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه مساجد پایگاه اصلی یاد خدا در محله‌ها و متن زندگی انسان است گفت: نماز جمعه دعوت دست جمعی امت اسلامی برای یاد خدا به‌صورت جمعی است که باید غنیمت شمرده شود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۹۰۰نماز جمعه در سراسر کشور گفت: نماز جمعه با محوریت نماز و ذکر خدا و توسط ائمه جمعه که از سوی نائب امام زمان (عج) انتخاب شده‌اند به‌سوی نزدیکی دل‌ها در امت اسلامی هدایت می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه با بیان اینکه نماز جمعی مانور امت اسلامی در برابر کفر جهانی است افزود: باید این سفره ذکر الله به شایستگی پهن شود تا به شایستگی از حضور گسترده مردم پذیرایی شود.

علی‌اکبری یکی از اتفاق بزرگ بعد از انقلاب را شناخته شدن نماز جمعه با علمای شهید عنوان کرد و افزود: رجال انقلابی غیور که محور وحدت و بصیرت بودند نماز جمعه را در جامعه گستراندند که توسط آن توانستند فتنه‌هایی ازجمله فتنه ۸۸ را از بین ببرند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ‌شهدای محراب را افرادی موجب ایجاد وحدت عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ما در طول سال‌های انقلاب اسلامی توانستیم بسیاری از فتنه‌ها را با کمک نمازجمعه دفع کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه، نماز جمعه را محلی برای بصیرت‌آفرینی دانست و ابراز داشت: مردم با حضورشان در نمازجمعه به یکدیگر نزدیک شده و همدل می‌شوند و همچنین با ولایت انس پیدا می‌کنند.

حاج‌ علی‌اکبری با بیان اینکه مومنان در مواجهه با دشمنان، مصداق “اشداء علی‌ الکفار” هستند و در مواجهه با یکدیگر مصداق “رحماء بینهم” گفت: ائمه جمعه باید با اخلاق نیک، سبک زندگی و خطبه‌های گیرای خود مردم را جذب نمازهای جمعه کنند.

وی با تاکید بر لزوم حضور فعال مردم در نمازهای جمعه ابراز داشت: عموم مردم باید تلاش کنند تا همراه با خانواده و نزدیکانشان در نمازهای جمعه شرکت کنند تا عظمت این حرکت بزرگی دینی و سیاسی نشان داده شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه با تقدیر از آیت‌الله قربانی گفت: حاج‌آقای فلاحتی از جانب رهبری معظم نظام رسول هستند تا برای ترویج اجتماع وحدت‌بخش در استان گیلان نقش‌آفرینی  کنند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه