هیلی: آمریکا از برجام خارج می‌شود/ تحریم ها را برمی‌گردانیم

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد در صورت عدم اصلاح برجام آمریکا از این توافق خارج خواهد شد.

هیلی: آمریکا از برجام خارج می‌شود/ تحریم ها را برمی‌گردانیم

به گزارش۸دی، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر تهدید کرد اگر برجام اصلاح نشود، آمریکا از این توافق خارج خواهد شد.

نیکی هیلی که روز پنج‌شنبه در نشستی با عنوان «مقابله با چالش های حکومتداری در جهان امروز» در دانشگاه «دوک» سخنرانی می‌کرد درباره آینده برجام افزود:در حال تلاش با اروپا برای اعمال تغییرات در توافق هسته‌ای با ایران هستیم که اگر این تغییرات حاصل نشود، آمریکا از برجام خارج و تحریمها برگردانده می‌شود اما ایران از برجام خارج نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا طرفهای اروپایی برجام را تهدید کرده اگر تغییرات مورد نظر واشنگتن در برجام تا ۱۲ ماه «می» ایجاد نشود، از برجام به صورت یک‌طرفه خارج خواهد شد.

چهار شرطی که ترامپ در پی گنجاندن آنها در برجام جدید است بدین قرار است: باید از ایران خواسته شود اجازه بازرسی فوری از همه سایت‌های مورد درخواست بازرسان بین‌المللی را بدهد، تضمین شود ایران هرگز حتی به تسلیحات هسته‌ای نزدیک نخواهد شد، مفاد برجام تاریخ انقضا نداشته باشد و در صورت عدم پایبندی ایران به هر یک از مفاد برجام، تحریم های هسته‌ای آمریکا به صورت خودکار بازگردند و باید به‌ روشنی موشک‌های بالستیک دوربرد را غیرقابل تفکیک از تسلیحات هسته‌ای دانسته شود و توسعه و آزمایش موشکی ایران را تحت تحریم های شدید قرار گیرد.

وی با نقد رویکرد دولت اوباما در توافق هسته‌ای با ایران و با بیان این که آمریکا در مواجهه با ایران و رهبری جهان وارد عصر نوینی شده‌است مدعی شد: توافق هسته‌ای به گونه‌ای طراحی شده که محکوم به شکست است. سالهاست که برای حفظ برجام نه تنها آمریکا بلکه متحدان آمریکایی ما در اروپا نیز آزمایشهای موشکهای بالستیک ایران و حمایت این کشور از تروریسم را نادیده می‌گیرند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین در دفاع از رویکرد کنونی دولت ترامپ در برخورد با برجام گفت: اگر در توافق بمانیم یا نمانیم ،تفویت رویکرد ما در پاسخگوکردن ایران برای اقدامات و اعمالش پیامی قدرتمند را به ایران ارسال می‌کند.

منبع: میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه