ما نمایندگان وظیفه داریم در خصوص بحران کم آبی گیلان از وزیر نیرو سئوال کنیم

نماینده مردم رشت در مجلس متذکر شد: ما نمایندگان وظیفه داریم تا سیاست‌های غلطی که در حوضه آبریز سد سفیدرود اعمال شده و برای گیلان بحران ایجاد کرده است را از وزیر نیرو سئوال کنیم.

ما نمایندگان وظیفه داریم در خصوص بحران کم آبی گیلان از وزیر نیرو سئوال کنیم

به گزارش ۸دی نیوز، جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با فارس با اشاره به وضعیت آب کشاورزی گیلان اظهار کرد: امروز اقتصاد گیلان وابسته به کشاورزی است.

وی با بیان اینکه هر سال شاهد دغدغه کشاورزان و تامین آب زراعی هستیم، تصریح کرد: هر سال که جلوتر می‌رویم بحران کم‌آبی شدیدتر می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارش‌های حاکی از خالی بودن سد سفیدرود از آب مورد نیاز است، گفت: امروز حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود ذخیره شده که رقم آن بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سد در بالادست سد سفیدرود ساخته شده است، ادامه داد: ساخت این سدها موجب شده تا کشاورزان گیلان در سال‌های پر آب در نگرانی کم‌آبی بسر ببرند.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر فراخواندن وزیر نیرو به مجلس، گفت: وزیر نیرو باید نسب به ساخت این سدها در بالادست سفیدرود توضیح دهد که عنوان شده بود رسوب‌گیر هستند اما مشاهده می‌کنیم که رسوب‌گیر نیستند.

وی با اشاره به اینکه سدهای بالادست مانع از تامین آب مورد نیاز کشاورزان شده است، خاطرنشان کرد: این وضعیت بسیار بحرانی است.

نماینده مردم رشت در مجلس متذکر شد: ما نمایندگان وظیفه داریم تا سیاست‌های غلطی که در حوضه آبریز سد سفیدرود اعمال شده و برای گیلان بحران ایجاد کرده است را از وزیر نیرو سئوال کنیم.

وی به مدیریت کشاورزی داخلی گیلان اشاره کرد و افزود: سیاست خاصی در این زمینه اعمال نمی‌شود.

کوچکی‌نژاد یک‌سوم اراضی کشاورزی گیلان را زیر پوشش آب سد سفیدرود دانست و بیان کرد: در شرق و غرب گیلان چشمه‌ها و رودخانه‌ها می‌توانند آب کشاورزی را تامین کنند اما بیشترین خسارت در این راستا متوجه بخش مرکزی به ویژه شهر رشت است که سازمان جهاد کشاورزی با مسئولیت خود باید دقت بیشتری کند.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی در کشاورزی گیلان حاکم نیست، خاطرنشان کرد: سازمان آب نیز باید تذکرات لازم را به مردم ارائه کند تا از اضطراب بیرون آیند و به نحوی منابع آبی گیلان از داخل تامین شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از ستاد بحران منابعی برای تامین آب کشاورزی گیلان اخذ شود، یادآور شد: مسئولان آب کشاورزی گیلان باید بتوانند تمهیدات لازم را انجام دهند زیرا کشاورزان دیگر تحمل آسیب‌های وارده را ندارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
آقای کوچکی نژاد شما نمایندگان وظایف دیگه ای هم دارید!!! بحث اشتغال و بیکاری. بحث مسکن. بحث تورم. بحث ناکارآمدی برخی مدیران استانی و... یادت نره برادر. مراقب باش تو رو هم مثل بعضی ها نخرن!!! سعی کن وکیل ملت باشی ، نه وکیل دولت. فکر می کنم تو مواردی که بالا نوشتم متاسفانه گیلان رتبه های برتر کشور رو داره!
ناشناس
وزیر نیرو از شما [...]تر مگه میتونه گیر بیاره؟
در حاشیه