رییس دولت یازدهم طی ۱۰ روز ۳ سفر غیرکاری داشته است!

آقای روحانی و یارانش می توانند هرگونه که دوست دارند ایام را سپری نمایند اما باید بدانند که در برابر این امت و امامشان مسئول هستند و چنانچه این قبیل مسافرت ها به مسئولیتشان لطمه وارد کند، جبران آن کار راحتی نخواهد بود

رییس دولت یازدهم طی ۱۰ روز ۳ سفر غیرکاری داشته است!
رییس دولت یازدهم در ادامه سفرهای غیرکاری خود در سال ۹۳، در سومین مسافرت از این دست طی ۱۰ روز نخست سال، به همراه خانواده به جزیره کیش سفر کرد.
به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبرآنلاین؛ شیخ حسن روحانی که در روز نخست سال جهت دیدار با مادرش به سمنان رفته بود، در ادامه چند روزی را به همراه خانواده اش در مازندران به سر می برد و در سومین سفر از جنس غیرکاری، شامگاه یکشنبه به کیش رفت.
این درحالی است که هاشمی رفسنجانی نیز به همراه خاندانش چندین روز است که در این جزیره زیبا اقامت دارند و تلفیق روحانی- رفسنجانی در کیش می تواند با خود حرف و حدیث های بسیاری را به همراه داشته باشد.
با اینکه درصدد بودیم به لحاظ رعایت شان ریاست جمهوری، به رفتار و عملکرد شخص رییس دولت کمتر بپردازیم اما اقدامات سوال برانگیز وی طی چند روز نخست سال جاری و نگرانی هایی که از بابت این نوع رفتار در افکار عمومی ایجاد شده است و همچنین اعلام چندباره نیاز دولت به نقد و روحیه بالای نقدپذیری که شخص آقای روحانی بر آن تاکید مضاعف داشته است، موجب شده تا نتوانیم رسالت خود در رساندن سخن مردم به مسئولان را نادیده بگیریم.
حضرت امام خامنه ای در روزهای پایانی سال ۹۲ و همچنین در روزهای ابتدایی سال ۱۳۹۳ به صراحت اعلام کردند که متاسفانه حماسه اقتصادی مدنظر محقق نشد و این مساله می تواند برای آنانی که می کوشند تا در “مرقومه”ها و سخنرانی هایشان از جایگاه ولی امر مسلمین مایه بگذارند و به اصطلاح از ایشان خرج کنند، مایه تاسف باشد.
معظم له همچنین سال جدید را تلفیقی از اقتصاد و فرهنگی با چاشنی عزم ملی و مدیریت جهادی دانستند و از عموم مردم و مسئولان خواستند در هردو مقوله اقتصاد و فرهنگ وارد صحنه شوند.
همچنین، در ماه آخر سال ۹۲، سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نمودند و پس از آن در دیدارهای مختلف با مسئلان سه قوه، مسئولان و صاحب نظران اقتصادی به تشریح آن پرداختند.
همه اینها نشان می دهد که در همین مدت حداقل ۴۰ روز اخیر، ولی امر مسلمین به شدت کوشیده اند تا تمرکز مردم و به ویژه مسئولان را به مسایل اقتصاد مقاومتی و حرکت و مدیریت جهادی در راستای تحقق حماسه اقتصادی معظوف نمایند و از ورود به حاشیه هایی که در مقابل این جریان حماسه ساز سد و مانع درست می کنند، پرهیز دارند.
با این اوصاف اما مع الاسف برخلاف آنچه در “مرقومه”ها و سخنرانی ها مشاهده می شود، اقدام عملی برخی مسئولین با اقتصاد مقاومتی و حماسه سازی در تعارض است.
برخی مسئولان اجرایی کشور به بهانه سال جدید و پس از آنکه تنها ۸ ماه از آغاز فعالیت هایشان در دستگاه اجرایی می گذرد، سرگرم سفرهای کاری و غیرضروری فرسایشی شده اند که این مساله با روح شعار سال جاری و سال گذشته و اقتصاد مقاومتی کاملا در تعارض است.
در کدام فرهنگ، سفرهای غیرکاری پشت سر هم یک مسئولان مهم کشوری در راستای مدیریت جهادی ارزیابی می شود؟! در کدامین عرف بین المللی (که بعضی ها به شدت می کوشند رفتار خود را منطبق بر خواست های بین الملل و دیپلماتیک منطبق کنند) در شرایطی که مردم یکی کشور دچار جنگ و فشار شدید از نوع اقتصادی قرار گرفته است، مسئولان رده بالای آن بلاد طی ۱۰ روز ۳ سفر غیرکاری را برنامه ریزی می کنند؟
از آقای روحانی سوال می شود که چگونه برای تحقق حماسی سیاسی و حضور فعالانه در انتخابات به نیت پیروزی در آن، از چندماه قبل تلاش های شبانه روزی خود را آغاز کرده بودید و با استفاده از انواع ابتکارات و نوآوری های و شعارها و رفتارها، در تحقق آن حماسه وارد صحنه شدید؟ آیا در زمان رقابت انتخاباتی و در شرایطی که سرگرم تحقق حماسه سیاسی بودید نیز طی ۱۰ روز ۳ مسافرت غیرکاری در دستور کار شما قرار داشت؟
شاید عده ای که تنها به فکر حمایت چشم و گوش بسته از اقدامات رییس دولت و کابینه اش هستند، در مقام پاسخ برآیند که مگر آنان نیاز به استراحت و تفریح ندارند و پس از این مدت کار و تلاش، اینک چند روزی را به استراحت و تجدید قوا و پرداختن به خانواده روی آورده اند!
در جواب به این جماعت باید گفت که:
اولا، چرا زمانی که بحث ارزیابی عملکرد دولت یازدهم پیش می آید، می گویند که این دولت تنها ۸ ماه است که بر سر کار آمده و هنوز به زمان بیشتر نیاز دارد اما در هنگام استراحت، می گویند پس از ۸ ماه کار، حالا نوبت فراغ خاطر است؟!
ثانیا، کسی خود را در تراز مسئولیت های رده بالای کشور می بیند و این مسئولیت را می پذیرد به خوبی می داند که زندگی یک مسئول با عموم مردم دارای تفاوت های بسیاری است. رییس جمهور و اعضای کابینه چیزی به نام تعطیلی را نباید در تقویم دوران مسئولیتشان لحاظ داشته باشند. به ویژه آنکه در شرایط سخت جنگ اقتصادی به سر می بریم و لحظه ای غفلت می تواند خسارت های بسیاری را به بار آورد، مدیران رده بالای دولت به مثابه فرماندهای این جنگ، مگر می توانند به فکر خود باشند و از صحنه عملیاتی این نبرد فاصله بگیرند؟
ثالثا، این نوع از رفتار و سفر خانوادگی به مازندران و کیش با روحیه مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی همساز نیست.
در کنار این مساله، شایبه حضور سایه رفسنجانی بر سر دولت یازدهم با این سفر رییس دولت به کیش در شرایطی که رفسنجانی و خاندانش چندین روز است در آنجا مستقر هستند، تقویت می شود و به نظر می رسد در برنامه ریزی جهت سومین سفر غیرکاری روحانی در ۱۰ روز نخست سال ۹۳، نوعی بدسلیقگی قابل مشاهده است.
به هرترتیب، آقای روحانی و یارانش می توانند هرگونه که دوست دارند ایام را سپری نمایند اما باید بدانند که در برابر این امت و امامشان مسئول هستند و چنانچه این قبیل مسافرت ها به مسئولیتشان لطمه وارد کند، جبران آن کار راحتی نخواهد بود.
همچنین به آنان یادآوری می شود که از عمر ۴ ساله حضور در راس قدرت و دستگاه اجرایی، تنها اندکی بیش از ۳ سال باقی مانده و مردم همینک سرگرم سنجش رفتارشان و تطابق آن با شعارهای وعده داده شده هستند. اگر گمان می کنند که با چنین اقداماتی می توانند همچنان اعتماد و حمایت مردمی را با خود همراه داشته باشند، به سفرهای غیرکاری پشت سرهم خود ادامه دهند و برای ملت به جای یکبار، چندین بار پیامک ارسال کنند!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه