رئیس سازمان صنعت گیلان:

برخورد قاطع با قاچاق کالا/ برای حمایت از کالای ایرانی مشوق‌های صادراتی افزایش یابد

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان گیلان گفت: برای حمایت از کالای ایرانی مشوق‌های صادراتی افزایش یابد.

برخورد قاطع با قاچاق کالا/ برای حمایت از کالای ایرانی مشوق‌های صادراتی افزایش یابد

به گزارش هشت دی، رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان گیلان گفت: برای حمایت از کالای ایرانی مشوق‌های صادراتی افزایش یابد.

فرهاد دلق پوش در دیدار نوروزی با جمعی از تولید کنندگان استان، به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان “حمایت از کالای ایرانی” اشاره کرد و گفت: آحاد مردم در جهت حمایت از کالای ایرانی تکلیف ملی و  شرعی دارند ولی تکلیف ما بعنوان متولیان عرصه تولید و تجارت برای تحقق شعار سال، مضاعف است.

وی گفت: باید تولید کنندگان نیز افزایش کیفیت تولید را برای افزایش رقابت پذیری درمصرف کالای داخلی، مد نظر قرار دهند ومحصولات مورد نیاز مردم را با کیفیت، تولید و به بازار مصرف ارائه کنند.

فرهاد دلق پوش تصریح کرد: اگر طرح و برنامه عملیاتی برای حمایت همه جانبه از تولید در سطح کلان به استانها ابلاغ نشود، حمایت از کالای ایرانی در حد شعار باقی خواهد ماند.

وی فرهنگ سازی در جهت ایجاد فضای عمومی برای مصرف کالای داخلی را از موارد اثر بخش توصیف کرد و گفت: برای افزایش رقابت بین تولید کنندگان داخلی یکی از ضرورت های اصلی، ایجاد فرهنگ استفاده از کالای ایرانی است که لازمه آن توجه مسئولان و تولیدکنندگان به این اصل است.

دلق پوش برخورد قاطع با قاچاق کالا را برای ثبات بازار داخلی مهم ارزیابی کرد ویاد‌آور شد: ترویج مصرف کالای داخلی مهمترین سازو کار در مبارزه قاطع با قاچاق کالا است که تلاش همگانی مسئولین امر را می طلبد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت گیلان افزود: گام بعدی  کنترل واردات و افزایش مشوق های صادراتی در راستای استفاده از کالای ایرانی است که این موضوع نیز به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصادی باید در حوزه تولید و تجارت لحاظ گردد.

وی تاکید کرد: اقتصاد کشور با توسعه استفاده از کالای داخلی، احیاء و پویا می شود به ضرس قاطع به تبع مصرف کالای داخلی، اشتغال و سرمایه گذاری نیز افزایش پیدا می کند.

فرهاد دلق پوش سخنان رهبر معظم انقلاب درآغازسال جدید را نقشه راه دانست واظهار داشت: بایستی نسبت به تولید داخلی در سال ‘حمایت از کالای ایرانی’ تعصب ویژه ای داشته باشیم و برای حمایت از محصول ایرانی، با بسیج کردن کلیه امکانات، وارد میدان شویم.

منبع: اقتصاد ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه