بوی کدام چلو کباب، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل را مست کرد؟

ارسال پیامک های رایگان به نام روحانی دست کم ۷ تا ده میلیارد تومان خرج روی دست همراه اول و ایرانسل گذاشته. واقعا آنها به چه انگیزه‌ای این هزینه را متحمل شده‌اند؟

بوی کدام چلو کباب، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل را مست کرد؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، با توجه به اینکه هر دو اپراتور بزرگ تلفن همراه کشور یعنی همراه اول و ایرانسل در این طرح مشارکت داشته اند، تا کنون محاسبات متعددی روی هزینه ارسال این پیامک ها و چرایی انجام آن صورت گرفته است.

بر این اساس، اگر تعداد سیم کارت های تلفن همراه را صد میلیون و هزینه ارسال هر پیامک را – با توجه به آنکه پیامک بدون شماره و با نام حسن روحانی (Rouhani) ارسال شده بود – بین ۷۰ تا صد تومان در نظر بگیریم، رقمی نجومی بین ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان برای این پیامک ها هزینه شده است.

در این بن با توجه به این گفته محمدرضا صادق مشاور حسن روحانی که گفته بود “هیچ یک از اپراتورها وجهی از نهاد ریاست جمهوری بابت هزینه ارسال پیامک دریافت نخواهند کرد و همه آن‌ها به صورت اسپانسر این کار را انجام داده و می دهند” این سوال پیش می آید که دست و دل بازی میلیاردی همراه اول و ایرانسل با کدام انگیزه و با چه هدفی صورت گرفته است؟

معلوم نیست اپراتورهای تلفن همراه که همواره به دنبال کوچکترین بهانه ای برای بالا بردن تعرفه های خود بوده اند، چگونه به این تدبیر رسیده اند که پیامک هایی را که تا کنون ریالی از هزینه ارسال‌شان نگذشته اند چنین رایگان در اختیار رییس جمهور اعتدال‌گرا قرار داده اند.

جالب اینجاست که تعداد پیامک های ارسالی توسط مردم در مناسبت هایی مانند عید نوروز هر ساله جشن مضاعفی را برای همراه اول و ایرانسل ب همراه داشته و پول های هنگفتی از این راه به جیب زده اند. این در حالی است که کیفیت خدمات این اپراتورها همچنان پایین و غیرقابل قبول است و این بی کیفیتی در ایام شلوغ و پرترافیکی چون نوروز نمایان تر می شود تا جایی که در لحظه تحویل سال ۹۳ نیز به یکباره امکان هرگونه تماس با این اپراتورها از بین رفت.

91992_239

معضل فوق علاوه بر مشکلات رایج و عادی شده(!) ارسال پیامک توسط این اپراتورهاست. در بسیاری از روزهای پرترافیک، پیامک های اپراتورها به ویژه همراه اول به مقصد نمی رسد و در موارد زیادی نیز با وجود تحویل پیامک به مشترک نهایی، پیغام تحویل آن به فرستنده ارسال نمی شود تا او به گمان عدم تحویل پیامک خود، مجبور به تکرار فرآیند شده و پول مضاعفی را به جیب اپراتورها روانه کند.

با این وجود معلوم نیست در روزهایی که اپراتورهای تلفن همراه مشغول افزودن آهنگ های شاد پیشواز به مناسبت عید نوروز بدون توجه به ایام فاطمیه بوده اند، بوی کدام کباب به مشام همراه اول و ایرانسل رسیده و آنها خود را برای بهره برداری از کدام نتیجه این دست و دل بازی آماده کرده اند که حاضر شده اند این عیدی میلیاردی – ظاهرا بی مزد و منت(!) – را به پای حسن روحانی بریزند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
حتما میخوان در فاز دوم هدفمندی نرخ مکالمه و ارسال پیامک رو افزایش بدن. از الان با این کارها می خوان چراغ سبز رو از روحانی بگیرن
علی
ایرانسل که برا رفقا هست همونایی که به قول دکتر محمود اسکله دار بودن برادرای فلان چی......
در حاشیه