ابطحی مطرح کرد:

ضعیف بودن خدمات دارویی و درمانی به معلمان/ بیمه طلایی فرهنگیان کاربردی ندارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل بدهی وزارت آموزش و پرورش، خدمات دارویی و درمانی فرهنگیان را به درستی پوشش نمی‌دهند.

ضعیف بودن خدمات دارویی و درمانی به معلمان/ بیمه طلایی فرهنگیان کاربردی ندارد
به گزارش ۸دی،  سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به وضعیت بیمه فرهنگیان، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای به دلیل بدهی وزارت آموزش و پرورش خدمات درمانی فرهنگیان را به درستی پوشش نمی‌دهند به همین دلیل فرهنگیان از این مسئله بسیار نارحت بوده و گله‌مندند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های بیمه مبالغی که باید به داروخانه‌ها و کلینیک‌ها پرداخت کنند را نمی‌پردازند به همین دلیل این داروخانه‌ها و کلینیک‌های پزشکی خدمات دارویی و درمانی به فرهنگیان ارائه نمی‌دهند و این عزیزان ناچارند هزینه‌های خود را آزاد بپردازند.

عضو فراکسیون ولایی در مجلس بیان کرد: بیمه طلایی فرهنگیان قطع شده است و کاربردی برای آنها ندارد همین مسئله مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به صحبت‌های مدیران آموزش و پرورش مبنی بر اینکه این وزاتخانه اعتبارات رفاهی کافی ندارد، اظهار کرد:  فصل ۶ بودجه آموزش و پرورش کمترین اعتبارات را بین سایر وزارتخانه‌ها دارد؛ این فصل مربوط به خدمات رفاهی است و به همین دلیل فرهنگیان به تبعیض موجود بین خود و کارمندان سازمان‌های دیگر اعتراض دارند چرا که سازمان‌های دیگر بهتر و بیشتر خدمات رفاهی ارائه می‌دهد.

ابطحی در ادامه تاکید کرد: اگرچه برای بیمه از حقوق فرهنگیان درصدی کسر می‌شود اما آموزش و پرورش نمی‌تواند سهم خود را کاملا پرداخت کند؛ کمیسیون آموزش و پرورش به دنبال حل این مشکل است و به همین دلیل از معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خواسته شد اقدامات لازم انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: به معاون پارلمانی رئیس جمهور در این زمینه تذکرهای لازم داده شد و از وزیر آموزش و پرورش نیز خواسته شد اعتبار فصل ۶ افزایش یابد چراکه راهی بجز این برای حل مشکل بیمه‌ای فرهنگیان وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه