دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بیان کرد

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بهبودیافتگان از اعتیاد

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه تسهیلات خوبی برای بهبودیافتگان و کارفرمایانی که بهبودیافتگان را به کار بگیرند پرداخت‌ می‌شود گفت: تسهیلات کم‌بهره از سقف پنج میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان در استان گیلان به هر بهبودیافته پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بهبودیافتگان از اعتیاد

به گزارش هشت دی، محمدحسین شاهکویی در نشست خبری شبکه باران اظهار کرد: معتاد بهبودیافته فردی است که در گذشته به مواد مخدر اعتیاد داشته و حداقل یک سال از پاکی اعتیاد وی گذشته باشد و هیچ‌گونه مواد صنعتی و سنتی مصرف نمی‌کند.

وی با اشاره به آمار سازمان بهزیستی افزود: از جمعیت حدود ۵۶ هزار معتاد در استان گیلان، حدود ۲۷ هزار نفر بهبودیافته هستند و دیگر در آمار اعتیاد قرار نمی‌گیرند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه در چهار سال گذشته آمار اعتیاد کاهش‌یافته گفت: از سه میلیون و ۳۶۰ هزار نفر معتاد در سال ۱۳۹۰ الآن آمار به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کل کشور رسیده است.

شاهکویی با بیان اینکه کاهش سن اعتیاد باعث افزایش شیوع مواد صنعتی و شیمیایی شده تصریح کرد: کشور افغانستان تولید مواد مخدر خود را دو برابر کرد که فقط در سال ۱۳۹۵ تولید تریاک خود را به چهار هزار و ۸۰۰ تن رساند و اکنون به ۹ هزار رسیده است که در جهان مقام اول را دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت خشخاش و شاهدانه در سال ۱۳۷۶ و در زمان حمله ناتو به افغانستان، ۵۸ هزار هکتار بود بیان کرد: اکنون سطح زیر کشت خشخاش و شاهدانه به ۳۰۰ هزار هکتار رسیده است.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: یکی از مباحثی که ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در حال دنبال کردن آن است بحث صیانت از بهبودیافتگان و حمایت از خانواده آن‌ها است و صیانت به این جهت که بعد ترک دیگر معتاد به آن فرد اطلاق نشود و خانواده و جامعه نیز باید به امورات اشتغال آن فرد کمک کند.

شاهکویی با اشاره به اینکه تسهیلات خوبی برای بهبودیافتگان و کارفرمایانی که بهبودیافتگان را به کار بگیرند پرداخت‌شد افزود: تسهیلات کم‌بهره از سقف پنج میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان در استان گیلان به هر بهبودیافته پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کارفرما در سطح گیلان که پنج یا ۱۰ بهبودیافته را مشغول به کار کند به ازای هر بهبودیافته بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تسهیلات چهار درصد پرداخت می‌شود تصریح کرد: کارفرمایان باید حمایت اجتماعی را مستمراً درباره بهبودیافتگان داشته باشند و این افراد را بیمه و آینده خوبی را برایشان داشته باشند و ما قطعاً کمک و استقبال می‌کنیم.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تأکید بر اینکه باید وضعیت اشتغال‌ بهبودیافتگان سامان داده شود بیان کرد: اگر فرد معتاد به جامعه برگردد و فاقد شغل باشد قطعاً رفتنش به سمت اعتیاد بسیار بالاست و الآن در بهترین شرایط ۸۵ درصد از کسانی که ترک اعتیاد می‌کنند‌ دوباره به همین واسطه به سمت اعتیاد می‌روند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه