مرغ و برنج گران شد

مرکز آمار ایران گزارش متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در مناطق شهری کل کشور دراسفند ماه ١٣٩۶ را منتشر کرد.

مرغ و برنج گران شد

به گزارش ۸دی، مرکز آمار ایران گزارش متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب در مناطق شهری کل کشور دراسفند ماه ١٣٩۶ را منتشر کرد.

متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در اسفند ماه سال ١٣٩۶، ١٣۵٩٩۴ ریال بوده است که با توجه به این اطلاع در بهمن ماه (١٣۴۶٢۶ ریال) ١،٠٢ درصد افزایش داشته است.

گروه نان و غلات:

متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در اسفند ماه سال مورد بررسی ١٣۵٩٩۴ ریال بوده است که با توجه به این اطلاع در بهمن ماه (١٣۴۶٢۶ ریال) ١،٠٢ درصد افزایش داشته است. درماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک ٧١٨۵۵ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (۶۵٠٣٧ ریال)، ١٠،۴٨ درصد افزایش داشته است.

گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها:

متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ۴١٠٩۶٨ ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل (۴٠٧١۶١ ریال)، تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (در اسفند ماه ٣٩٠۵۵٢ ریال و بهمن ماه (٣٨٧٠۵۵ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با افزایش ٣،٠۴ درصدی مواجه بوده است (اسفند ماه ٧۶٨٩۶ ریال و بهمن ٧۴۶٢٨ ریال).

گروه شیر، پنیر و تخم مرغ:

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ٢٨٢۴٠ ریال و یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ٣٩١۴٨ ریال می‌باشد که نسبت به ماه قبل به ترتیب ٠،٠۶ و ٠.۴١ درصد افزایش قیمت داشته اند. در این ماه قیمت یک بسته ۵٠٠ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ۵٩٢٢۶ ریال است که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته است. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در اسفند ماه برابر ٩٠٨٨٩ ریال است که نسبت به ماه قبل (٨١۶٠٨ ریال) با افزایش ١١.٣٧ درصدی مواجه بوده است.

گروه روغن‌ها و چربی ها:

متوسط قیمت یک بسته ١٠٠ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی) ٣٣٧٣٣ ریال است که نسبت به بهمن ماه ٠،۵۴ درصد افزایش داشته است. در این گروه متوسط قیمت یک بطری ٩٠٠ گرمی روغن مایع ۵٣٩٨٨ ریال است که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.

گروه میوه و خشکبار:

متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در اسفند ماه ۶۵١١٠ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (۶٢۴٨۶ ریال) با افزایش ۴،٢ درصدی مواجه شده است. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب درختی زرد در اسفند ماه ٣٧۵۶٩ ریال بوده که نسبت به ماه قبل (٣٧۶٠٢ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در اسفند ماه ٣٣۵٣٣ ریال است که نسبت به ماه قبل (٣٣۵٣۶ ریال) تغییر محسوسی نداشته است.

گروه سبزیجات:

متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار در اسفند ماه ٢۶۵٩٨ ریال و یک کیلوگرم گوجه فرنگی ١٩٠۶٠ ریال بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۶،٣۶ و ١۶.٠۶ درصد کاهش داشته اند. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی ١٨١٧٨ ریال که نسبت به ماه قبل (١٧٧٩٩ ریال) ٢.١٣ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم پیاز ٢٢۴٩٣ ریال بوده که نسبت به ماه قبل ١١.٧٣ درصد کاهش داشته است.

گروه قند، شکر، شیرینی‌ها و چای:

متوسط قیمت یک کیلوگرم قند در اسفند ماه ۴١٠٢١ ریال است که نسبت به ماه قبل (۴٠٨١١ ریال) ٠،۵١ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک بسته ۵٠٠ گرمی چای خارجی در اسفند ماه ٢١۵٣۵۶ ریال است که نسبت به ماه قبل (٢١٢٣۵٧ ریال) افزایش ١.۴١ درصدی داشته است.

گروه محصولات خوراکی طبقه بندی نشده درجای دیگر:

متوسط قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی در اسفند ماه ۵٧٧٩٣ ریال است که نسبت به ماه قبل (۵۶۶٠٧ ریال) ٢،١ درصد افزایش داشته است. اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه