معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

راه اندازی مسیر سفر دریایی از اسکله انزلی تا بندر کاسپین/ توجه ویژه به ایمنی ترددها در سفر و گردشگری دریایی نوروز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه انداری مسیر سفر دریایی با حداکثر مسافت ۲۵ کیلومتری از اسکله بندر انزلی تا بندر کاسپین در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

راه اندازی مسیر سفر دریایی از اسکله انزلی تا بندر کاسپین/ توجه ویژه به ایمنی ترددها در سفر و گردشگری دریایی نوروز

به گزارش هشت دی،به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس در ارتباط با توسعه گردشگری در سال ۱۳۹۷ و اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان، اظهار کرد: مهم ترین اتفاقی که در سال جاری نسبت به سالیان قبل رخ داد توجه به بحث ایمنی تردد توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مقوله سفر و گردشگری دریایی بود.

وی ادامه داد: موضوع شناورها و ترمینال های مسافری اتفاق جدیدی نبود و در سالیان قبل هم وجود داشت، اما مساله  جدید توجه ویژه به ایمنی ترددها در سال ۱۳۹۷ بود تا مردم متوجه شوند سازمانی نظارتی همچون سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد که ناظر بر مقوله گردشگری دریایی است و بر شناورهای دریایی و سفرهای دریایی نظارت می کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا کنون، بیش از ۲ میلیون سفر دریایی و ۲ میلیون گردشگری دریایی انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه سفرها و گردشگری های دریایی به میزان میلیونی صورت پذیرفته است شاهد افزایش اعتماد در بین مردم در این بخش ها هستیم و خدارا شکر می کنیم که تا این لحظه نیز حادثه ای رخ نداده است.

حق شناس ادامه داد: ایمنی به دست آمده هم توسط مسافران و هم توسط شناورهای دریایی رعایت شده است. علاوه بر این همکاران سازمان بنادر در شمال و جنوب کشور به خوبی توانسته اند نظارت خوبی در این بخش ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷جزایر ایران مورد توجه گردشگران واقع شده است، خاطرنشان کرد: جزیره هرمز یکی از نقاطی است که در نوروز  مورد استقبال ویژه گردشگران قرار گرفته است و چندین برابر جمعیتش از آن بازدید کرده اند که چنین اتفاقی می تواند رونق و آبادی جزایر ایران را در آینده به همراه داشته باشد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه کیفیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی از ابتدای سال جاری افزایش یافته است، اظهار کرد: این اتفاق با رعایت استانداردهای مختلف در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی، رخ داده چراکه توجه به ایمنی و سلامت مردم در دستور کار قرار گرفته است.

حق شناس افزود: علاوه بر این کنترل شناورهای مسافری یکی از مسائلی است که به آن توجه ویژه شده است تا بیش از ظرفیت مسافری جابه جا نشود و ساعت حرکت ها نیز زمانی باشد که دریا دارای آرامش است، مساله ای که به صورت اکید در خصوص ترددهای مربوط به جزیره قشم در دستور کار قرار داشت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به اینکه مرکز ثقل سفرهای دریایی؛ جنوب ایران (حدفاصل بندر شهیدحقانی و جیره قشم) و مرکز ثقل گردشگری دریایی؛ شمال ایران است، بیان کرد: تمهیدات ویژه ای به منظور توسعه سفر دریایی در بنادر شمالی ایران توسط سازمان بنادر و دریانوردی اتخاذ شده است و در سال ۱۳۹۷ شاهد راه انداری مسیر سفر دریایی با حداکثر مسافت ۲۵ کیلومتری از اسکله بندر انزلی تا بندر کاسپین خواهیم بود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه