کیسه های پارچه ای جمع آوری زباله در ۳ نقطه ورودی شفت توزیع می شود

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت از توزیع کیسه های پارچه ای برای جمع آوری زباله همزمان با روز طبیعت خبرداد و گفت: این اقدام در سه نقطه ورودی شهرستان شفت انجام می شود.

کیسه های پارچه ای جمع آوری زباله در ۳ نقطه ورودی شفت توزیع می شود

به گزارش هشت دی،رضا زمانی  اظهار کرد: روز طبیعت  فرصتی برای افراد جهت حضور در طبیعت به همراه خانواده بعد ۱۲ روز دید و بازدید در ایام نوروز فراهم می کند.

 وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر شاهد افزایش تولید و رهاسازی زباله در این روز که به نام طبیعت نام گذاری شده هستیم، افزود: البته سازمان محیط زیست در سال های اخیر اقداماتی برای فرهنگ سازی و جمع آوری زباله ها توسط خود مردم انجام داده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت با اشاره به توزیع کیسه های زباله در روز طبیعت میان مسافران، گردشگران و شهروندان، گفت: توزیع کیسه های پلاستیکی و پارچه ای در راستای جمع آوری و جلوگیری از رهاسازی زباله هایی است که مردم در روز طبیعت تولید می کنند.

وی همچنین به برخی از برنامه های این اداره در شهرستان شفت در روز طبیعت اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع کیسه های پارچه ای با پیام حفظ محیط زیست، چاپ و توزیع تقویم دیواری محیط زیستی برای نخستین بار با تصاویر گونه های شاخص شهرستان و معرفی منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاهمزگی و پیام با محتوای آلوده نکردن مناطق گردشگری شفت با زباله و همچنین توزیع بروشور در سه نقطه ورودی شهرستان از جمله این اقدامات است.

زمانی با اشاره به اهمیت محیط زیست در سلامتی و نشاط جامعه، از همه مسافران خواست از روشن کردن آتش در جنگل و شکستن شاخه ها و یا سهل انگاری در خاموش کردن آتش جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به وجود جنگل های هیرکانی در شهرستان شفت، گفت: هرگونه سهل انگاری در این زمینه سبب وارد شدن خسارت جبران ناپذیری به دخایر ارزشمند این جنگل ها می شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت در ادامه رها سازی زباله در طبیعت را از آسیب های جدی گردشگری غیر مسئولانه در گیلان برشمرد و تصریح کرد: جمع آوری زباله ها در پاکیزگی طبیعت و حفظ محیط زیست وجلوگیری از آلودگی ها نقش موثری ایفا می کند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه