شب ها ماهی خوردن ممنوع!!

به دلیل سرد بودن طبع ماهی، خوردن آن در شب خطرناک است و خطر سکته قلبی را افزایش می دهد. با این مطلب همراه شوید تا با بهترین شیوه مصرف ماهی آشنا شوید.

شب ها ماهی خوردن ممنوع!!

به گزارش ۸دی، ماهی خواص فراوانی دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. در کنار خواص فراوان، ماهی طبعی سرد دارد که برای افراد بلغمی مزاج ایجاد مشکل می کند. این افراد بهتر است در کنار ماهی از مواد غذایی با طبع گرم مانند سیر استفاده کنند. به دلیل سرد بودن طبع ماهی، خطر ایجاد سکته قلبی در افراد با خوردن ماهی در شب افزایش می یابد. در این مطلب به بررسی خطرات مصرف ماهی در شب و همچنین بهترین روش سرو ماهی برای سلامت بیشتر می پردازیم.

بهترین زمان مصرف ماهی
بهترین زمان خوردن ماهی در وعده ناهار همراه با سیر یا خرما یا گردو و ترجیحا زیتون است؛ بدترین زمان خوردن ماهی، شب‌هنگام است؛ بیشتر کسانی که سکته کرده‌اند شب را ماهی میل خورده اند؛ بهتر است شب را به‌دلیل طبیعت سردش غذای با طبع گرم میل شود.

چه غذاهایی با ماهی مصرف نشوند
هرگز همراه ماهی، ماست یا دوغ مصرف نشود و حتماً پس از خوردن ماهی، (خرما، عسل، گردو، زنجبیل، ادویه‌جات گرم، ماهی به‌صورت شکم‌پر) خورده شود.

آشامیدن آب بعد از مصرف ماهی بسیار زیان‌آور است و موجب بیماری‌های مزمن می‌شود؛ مصرف ماهی همراه با شیر و تخم مرغ یا گوشت سایر حیوانات نیز بسیار زیان‌آور است و سبب بیماری‌های مزمن می‌شود.

بهترین روش مصرف ماهی
بهترین روش مصرف ماهی، کباب کردن بر آتش است که برای معده سبک‌تر از بریان کردن در روغن است.

بهترین نوع ماهی
بهترین ماهی، در آب شیرین پرورش یافته است، ماهی دریا و آب شور، سردی و تری کمتری دارند و بعضی نسبت به بعضی گرم‌تر هستند؛ ماهی نمک‌سود از هر نوع که باشد گرم و مایل به خشکی و ماهی نمک‌سود کهنه، گرم و خشک است.

بدترین نوع ماهی
بدترین ماهی‌ها، ماهی قنات و گودال‌ها و چشمه‌های کوچک و زمین‌های پست وآب‌های کثیف بدبو هستند (مخصوصاً اگر راکد باشند)؛ ماهی‌های بسیار بزرگ یا بسیار کوچک پرخار نیز برای مصرف مناسب نیستند و بهتر است از مصرف آن‌ها پرهیز شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه