نحوه پاکسازی کبد از سموم و داروها و آلودگی ها

اگر می خواهید کبد خود را تصفیه کنید، روش های مختلفی در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است. بهترین پاک کننده های کبدها برای پاکسازی کبد شامل نوشیدن آب سبزی خام، تنقیه قهوه، حذف مواد غذایی سمی، افزایش مصرف پتاسیم، مصرف قرص های کبد گاو و غیره می شود.

نحوه پاکسازی کبد از سموم و داروها و آلودگی ها

به گزارش ۸دی، امروزه بسیاری از مردم به دنبال پاکسازی کبد خود از سموم و داروهای مضر هستند تا کیفیت و کارایی آن را بهبود ببخشند. اما دانستن نکات و روش های موثر در پاکسازی کبد می تواند شما را در انجام بهتر و موثرتر این فرآیند مفید یاری نماید. پس برای آگاهی از این موارد، در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

آیینه تهران

بعضی افراد تلاش می کنند تا کبد خود را تصفیه کنند، اما قبل از انجام این کار، ضروری است تا مزایا و عوارض جانبی آن را بدانید.

پاکسازی کبد چیست؟
پاکسازی کبد ، عبارت است از تصفیه خون ورودی به کبد از سموم موجود در آن. با این حال، از آنجا که کبد به طور خاص برای این منظور طراحی شده است، دیدگاه های مختلفی در رابطه با روش های تصفیه و پاکسازی وجود دارد. در واقع، برخی از مردم معتقدند که استفاده از مواد تصفیه کننده کبد و یا شروع یک رژیم غذایی شدیداً سم زدا ممکن است در بلند مدت مضرات بیشتری نسبت به مزایای آن داشته باشد.

راه هایی وجود دارد که می توانید به طور طبیعی کبد خود را تصفیه کنید، از جمله غذاهای خاصی که به علت اثرات ضد التهابی برای کبد شناخته شده اند و می توانند احتمال ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش دهند. با این حال، این عقیده که تصفیه کردن کبد ضروری است و یا کبد به آن نیاز دارد، در مقالات معتبر و رسمی تایید نشده است. تغییر سبک زندگی، مانند کاهش مصرف الکل، از موثر ترین روش های پاکسازی و تصفیه کبد در کوتاه مدت است.

چگونه کبد خود را تصفیه کنیم؟
اگر می خواهید کبد خود را تصفیه کنید، روش های مختلفی در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است. بهترین پاک کننده های کبد شامل نوشیدن آب سبزی خام، تنقیه قهوه، حذف مواد غذایی سمی، افزایش مصرف پتاسیم، مصرف قرص های کبد گاو و غیره می شود. در ادامه به بحث و گفتگو در رابطه با هر یک از این موارد ذکر شده می پردازیم.

– آب سبزی خام

نوشیدن آب سبزی خام، روشی عالی برای دریافت تمام مواد مغذی است که در طول روز نیاز دارید، در مقابل نیز مقدار کالری مصرفی خود را کاهش داده اید و بسیاری از غذاهای فرآوری شده یا التهابی را حذف می کنید. سبزیجات همچنین pH بدن شما را کاهش می دهند و به افزایش متابولیسم کمک می کنند.

– تنقیه قهوه

یکی از عجیب ترین راهکارهای تصفیه کبد، تنقیه قهوه است، زیرا تولید صفرا را تحریک کرده و به کاهش سموم بدن کمک می کند.

– حذف غذاهای سمی

اگر رژیم غذایی شما حاوی مقادیر زیادی از غذاهای فرآوری شده و خوراکی های دارای مواد افزودنی، نیتریت و قندهای مصنوعی می باشد، کبد شما احتمالاً با استرس زیادی روبرو است. با پیروی از یک رژیم غذایی طبیعی و کمتر فرآوری شده، شما می توانید سبب کاهش میزان کار کبد خود و همینطور خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت شوید.

– مصرف پتاسیم

مصرف غذاهای حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم برای پاکسازی کبد بسیار ضروری است؛ پتاسیم فشار خون را پایین آورده، استرس و فشار کبد را کاهش داده و در بهبود و ترمیم آن به شما کمک می کند.

– شیر غنی شده با مکمل های گیاهان خاردار

این نوع مکمل ها به عنوان تقویت کننده دیواره سلول های کبدی شناخته شده اند، علاوه بر این سموم ذخیره شده در کبد را نیز به سرعت از بین می برند.

– قرص کبد گاو

مصرف کبد یکی از بهترین روش های ارتقاء سلامت کبدی است، اما اگر شما مایل به مصرف کبد حیوانات نیستید، از جایگزین قرص آن به صورت مکمل استفاده کنید.

مواد غذایی برای پاکسازی کبد
برخی مواد غذایی به طور طبیعی عملکرد کبد را افزایش می دهند و می توانید به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این مواد می توانند به کاهش التهاب کبد و عمل سم زدایی آن کمک کنند. از جمله این مواد، می توان موارد زیر را نام برد:

گریپ فروت
چای سبز
آووکادو
روغن زیتون
نخود
سیب
زردچوبه
کلم
سیر

عوارض جانبی پاکسازی کبد
هر زمان که تغییری در رژیم غذایی یا تغذیه ایجاد شود، ممکن است عوارض جانبی نیز رخ دهد.

کسالت: افرادی که پاکسازی کبد را شروع کرده اند، گزارش می کنند که اغلب احساس کسالت و مشکلات معده دارند.
سردرد: از دیگر عوارض جانبی گزارش شده متداول، افزایش تحریک پذیری و تغییرات خلقی است.
از دست دادن آب بدن: بسته به جزئیات روش پاکسازی که انتخاب می کنید، شما نیز ممکن است دچار کمبود آب یا ناراحتی های معده برای یک دوره ۲-۳ روزه پس از تصفیه کامل شوید.
متخصصین توصیه می کنند که در طول عمل پاکسازی کبد ، مصرف آب خود را بالا ببرید تا از عوارض جانبی یاد شده جلوگیری کنید.

منبع: نت‌ نوشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه