فدراسیون فوتبال چه چیزی را پنهان می کند؟

مسئولان فدراسیون فوتبال باید درباره اطلاع رسانی غلط خود توضیح دهند.

فدراسیون فوتبال چه چیزی را پنهان می کند؟

به گزارش ۸دی، روز دهم فروردین، فدراسیون فوتبال ایران مطلبی را تحت عنوان “باشگاه ها از حضور بازیکنان در جام‌جهانی چقدر درآمد کسب می‌کنند؟”، روی خروجی سایت رسمی خود گذاشت که میزان درآمد باشگاه ها را اینگونه محاسبه کرده بود:

“بر اساس این محاسبات هر بازیکنی که توسط کارلوس کی‌روش در فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران قرار بگیرد به ازای هر روز ۸۵۳۰ دلار و به عبارتی تا پایان مرحله گروهی ۱۳۰ هزار دلار برای باشگاه مربوطه درآمد به همراه خواهد داشت.”

این در حالی است که از ۵ ماه پیش یعنی دقیقا روز ۳۱ ماه اکتبر سال ۲۰۱۷، فیفا میزان و نحوه محاسبات پرداختی ها را رسما به همه فدراسیون ها ابلاغ کرده  و منابع معتبری چون گاردین آنرا بازتاب داده بودند.

در این ابلاغیه، فیفا توضیح داده که برای جام جهانی روسیه ۲۰۱۸، مبلغ ۲۰۹ میلیون دلار جهت تقسیم بین باشگاه هایی که بازیکنانشان را در اختیار تیم های ملی گذاشته اند، اختصاص داده است.

تنها رقمی که در خبر سایت فدراسیون فوتبال ایران درست درج شده، ۸۵۳۰ دلاری است که به ازای هر روز حضور بازیکن در اردو به باشگاهش تعلق می گیرد. اما فدراسیون توضیح نداده که تعداد این روزها از دو هفته قبل از افتتاحیه لغایت یک روز بعد از آخرین بازی هر تیم ملی محاسبه می شود. یعنی ۲۴۵۰۰ روز برای مجموعه ۳۲ تیم حاضر و حدود ۲۸ روز برای هر تیمی که قادر به صعود از مرحله گروهی نشود.

پس تا اینجای کار سهم حداقلی تیم ها ۲۳۵۰۰۰ دلار به ازای هر بازیکن می شود که نزدیک به دو برابر آنچیزی است که فدراسیون اعلام کرده است. اما این همه ماجرا نیست. مبنای محاسبات فیفا وضعیت اشتغال دو سال گذشته بازیکن است و به عنوان مثال اگر بازیکنی که نامش در فهرست نهایی ثبت شده، تابستان گذشته از باشگاهی به باشگاه دیگر نقل مکان کرده باشد هر دو باشگاه از این حضور سود می برند و می باید به نسبت روزهای تحت قرارداد، مبالغ پرداختی را بین خود تقسیم کنند.

بدین ترتیب این موارد شامل بازیکنانی چون رامین رضائیان، کاوه رضایی یا مهدی طارمی هم می شود و باشگاه های استقلال و پرسپولیس این حق را دارند که برای بودجه فصل آینده خود روی این دریافتی ها حساب باز کنند. دریافتی هایی که بخش مهمی از هزینه های فصل ۹۷/۹۸ آنها را تامین خواهد کرد.

حال مسئولان فدراسیون فوتبال باید توضیح دهند دلیل این اطلاع رسانی غلط و ناقص چیست؟

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه