بیش از یکهزار رشته تور صید غیرمجاز در گیلان جمع آوری شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از جمع آوری یکهزار و ۱۵۰ رشته انواع تور صیادان غیرمجاز از رودخانه سپیدرود در محدوده پارک ملی بوجاق کیاشهر توسط نیروهای پرتلاش این یگان خبر داد.

بیش از یکهزار رشته تور صید غیرمجاز در گیلان جمع آوری شد

به گزارش ۸دی، ساسان اکبری پور  اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت محیطزیست استان از ابتدای فصل مهاجرت ماهیان رود کوچ به سمت رودخانه های مستعد استان برای انجام عملیات تخم ریزی اقدام به افزایش گشتهای اجرایی خود در رودخانه ها نموده اند .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت خاص رودخانه سفیدرود در محدوده پارک ملی بوجاق نیروهای محیطبان این پارک تا کنون یکهزار و ۱۵۰ رشته انواع تورآلات صیادان غیر مجاز را از رودخانه جمع آوری کردند.
اکبری پور متذکر شد:با توجه به اهمیت بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری دریایی خزر از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته با نظارت دقیق یگان حفاظت محیط زیست و حضور عوامل اجرایی شیلات استان عمل مولد گیری در این رودخانه پس از تصویب چگونگی نحوه اجرا و مشخص شدن اعضا و تعاونی های همکار در شورای تامین شهرستان آستانه اشرفیه در حال اجرا عملیات هستند.
رودخانه سفیدرود از پر ارزشترین رودخانه های شیلاتی شمال کشور در محدوده پارک ملی بوجاق کیاشهر است که تحت حفاظت کامل نیروهای یگان حفاظت بوده و این یگان با هرگونه برداشت غیر مجاز شن وماسه از بستر و تخریب و ایجاد آلودگی زیست محیطی و صید و صیادی غیر مجاز طبق قانون برخورد خواهد کرد.
۱۵ اسفند تا ۱۵ اردی بهشت فصل مهاجرت ماهیان استخوانی خزر است . صیادان غیرمجاز با گستراندن تور در مصب رودخانه ها ، مانع مهاجرت ماهی به رودخانه ها می شوند. همچنین ورود انواع فاضلاب های صنعتی ، کشاورزی ، خانگی ، برداشت غیرمجاز شن و ماسه به محیط زیست رودخانه ها و زایشگاه ماهیان خزر لطمه می زند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه