رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد:

گیلان، دومین مقصد پرطرفدار نوروز امسال

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد: استان‌های مازندران و گیلان از ابتدای سفر‌های نوروزی پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور بودند.

گیلان، دومین مقصد پرطرفدار نوروز امسال
به گزارش۸دی، محمد محب خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: بر اساس آمار‌ها استان مازندران، رتبه نخست سفر‌های نوروزی را به خود اختصاص داده و تا دهم فروردین‌ ماه ۱۲ میلیون و ۲۸ هزار و ۲۲۳ نفرشب در این استان اقامت ثبت شده است.

وی افزود: استان گیلان با ثبت ۷ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۱۷۰ نفرشب اقامت در ردیف دوم و استان بوشهر با ثبت ۶ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر شب اقامت نوروزی در جایگاه سوم سفر‌های نوروزی گردشگران قرار گرفته اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: استان‌های هرمزگان، خوزستان، فارس و خراسان رضوی تا دهم فروردین ماه توانستند در جایگاه چهارم تا هفتم سفر‌های نوروزی قرار بگیرند.

محب خدایی با بیان اینکه تا پایان روز دهم فروردین، ۵۳ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۱۳۴ اقامت در کشور ثبت شده است که نشان از رشد ۲۰ درصدی اقامت نوروزی در کشور نسبت به سال گذشته دارد، تصریح کرد: ۸۱ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۳۰ بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور نیز تا ۱۰ فروردین‌ماه ثبت شده است که نسبت به نوروز سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه