بلوای فیلتر تلگرام؛ عبدی: عاقلانه نیست، صادقی: مصوبه‌ای نداشته‌ایم، پزشکیان: با واقعیت کنار بیاییم

در حالی که از دولت روحانی انتظار نمی رفت به محدودیت ها دامن بزند خبر فیلتر تلگرام از دیروز جدی تر شده و تقریبا تمام کارشناسان برخوردی منفی با احتمال فیلتر تلگرام داشته اند.

بلوای فیلتر تلگرام؛ عبدی: عاقلانه نیست، صادقی: مصوبه‌ای نداشته‌ایم، پزشکیان: با واقعیت کنار بیاییم

به گزارش ۸دی، در حالی که از دولت روحانی انتظار نمی رفت به محدودیت ها دامن بزند خبر فیلتر تلگرام از دیروز جدی تر شده و تقریبا تمام کارشناسان برخوردی منفی با احتمال فیلتر تلگرام داشته اند.

عباس عبدی در همین زمینه می گوید: مسئولیت عمومی هر نوع تصمیمی در خصوص فیلتر تلگرام متوجه کلیت سیستم است و نه این مدیر و آن مدیر.

عبدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه رییس جمهور مدام حرف از مخالفت با فیلترینگ می زند اما شورایعالی مجازی و شورای عالی امنیت ملی با وجود ریاست او بر آنها، دائم از فیلتر تلگرام صحبت می کنند، پس چه کسی نقش بیشتری در فیلتر تلگرام دارد گفت: «اگر مدار تصمیم گیری بر محور خِرَد و عقلانیت باشد در این صورت نه تنها بسوی فیلترینگ تلگرام یا هر چیز دیگری از این نوع نخواهند رفت بلکه در این باره حرف هم نمی زنند و حتی فکری هم به مُخَیّله خود راه نمی دهند. و اگر عقلانیتی در میان نباشد پرسش شما هم بلاموضوع می شود چون به راحتی زیر قانون و مصوبات خواهند زد.

او در پاسخ به این پرسش که «مسئولیت فیلترینگ با کیست؟ مثلا با وزیر ارتباطات است یا رئیس جمهور یا دیگران؟» اظهار داشت: «در هر حال مسئولیت عمومی هر نوع تصمیماتی از این نوع متوجه کلیت سیستم است و نه این مدیر و آن مدیر.»

محمود صادقی نماینده مردم تهران در صفحه توییتر خود نوشت: «طبق اطلاعات حاصل از تماس با مسئولان ذی‌ربط، تا کنون نه شورای‌عالی فضای مجازی نه هیچ مرجع دیگری مصوبه ای درباره فیلترینگ تلگرام نداشته است.»

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس با بیان اینکه در مواجهه با فضای مجازی باید قوانین کشور به نحوی اصلاح شود که در عین اینکه بستر امنی برای کاربران مهیا شود از صدمات و خطرات فضای مجازی جلوگیری شود، گفت: واقعیت این است که امروز زندگی بشر به این فضا گره خورده است و ما باید با واقعیت کنار بیاییم؛ امروز دیگر نمی‌توان این فضا را به روی مردم بست.

ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه گفت: زمان فیلتر تلگرام زمان دقیقی نیست و نباید اخباری به جامعه پمپاژ شود که امنیت روانی مردم را مخدوش کند.

منبع: برترین ها

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه