بانک عامل اصلی پنچر شدن تولید در کشور

مسئول امور نخبگان دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بانک عامل اصلی توقف در بخش تولید کشور است گفت: بانک رابطه خوبی با بنگاه‌های اقتصادی ندارد، این سیستم امروز خود تبدیل به یک بنگاه اقتصادی بزرگ شده است.

بانک عامل اصلی پنچر شدن تولید در کشور

به گزارش ۸دی، محمد ابراهیم مداحی درگفت وگو با رادیو اقتصاد با ابراز اینکه بمب مسیر تولید داخلی مخفف سه نهاد «بانک»، «مالیات» و «بیمه» است گفت: این بمب تا خنثی و از کار نیفتد کالای ایرانی نمی تواند به جایگاه واقعی خود در اقتصاد نائل شود.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «نظام بانکی» یکی از عوامل اصلی پنچر شدن تولید داخلی در کشور است گفت: بانک رابطه خوبی با بنگاه های اقتصادی ندارد، این سیستم امروز خود تبدیل به یک بنگاه اقتصادی بزرگ شده است.

مداحی با ابراز اینکه متاسفانه نظام بانکی فهم و درک درستی از نظام تولید در مملکت ندارد گفت: عامل اصلی شکست تولیدکنندگان، رکود و بسیاری موارد دیگر در این حوزه مربوط به سیستم بانکی است.

وی با اشاره به اینکه اگر در نظام بانکی تغییر و تحول اساسی ایجاد نشود کالای ایرانی به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور نخواهد رسید گفت: نظام مالیاتی از دیگر موانع جدی بر سرراه تولید ملی است که بدون شک با برنامه ریزی صحیح مالیاتی می توان در جهت تقویت کالای داخلی گام برداشت البته معنی این حرف عدم وصول مالیات نیست.

مداحی با اشاره به اینکه نظام مالیاتی امروز به جای تنوع بخشی به مودیان مالیاتی، مودیان مورد تعریف قبلی مانند تولیدکنندگان را بیشتر زیر فشار قرار می دهد گفت:

وی با ابراز اینکه «بیمه» چالش دیگری در حوزه تولید است گفت: نظام بانک، مالیات و بیمه با افزایش هزینه تمام شده تولیدکالا نفس صنعتگران و کارآفرینان داخلی را به شماره انداخته است.

مداحی افزود: قیمت تمام شده کالای داخلی امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با کالاهای خارجی نبوده به همین جهت اجناس ساخت داخل از قدرت رقابت پذیری بسیار پائینی دربازار برخوردار است.

رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اقتصاد امروز از حوزه «اقتصاد صنعتی» فراتر رفته و به «اقتصاد دانش بنیان» رسیده است.

وی همچنین ضمن اشاره به این جمله که مبنای اقتصاد در عصر کنونی دانش، علم و تکنولوژی است گفت: نخبگان در این حوزه بسیار نقش آفرین هستند.

مداحی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: حمایت از کالای داخلی یک پدیده چند وجهی است که نخبگان یکی از این وجوه را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه نخبگان به گواه تاریخ در تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقش کلیدی داشته و دارند گفت: حمایت از کالای ایرانی وجوه دیگری نیز دارد که در صورت بی توجهی به این وجوه نمی توان فقط از ناحیه نخبگان توفیقاتی در حوزه مزبور دست یافت.

مداحی با تذکر به اینکه امروزه متاسفانه چالش های زیادی در مسیر تولید ملی وجود دارد گفت: تا این موانع برطرف نشود کالای داخلی به هیج وجه به مقصود و مطلوب خود در اقتصاد نخواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه