شاهکار دیگری از صدا و سیما؛

تبلیغات گردشگری آدانای ترکیه در دل سریال پایتخت

سریال پایتخت، از موفق ترین مجموعه های تلویزیونی سال های اخیر صدا و سیماست که به لطف قصه های جذاب و بازی های درخشان بازیگرانی چون محسن تنابده و ریما رامین فر، توانسته است برای پنجمین نوروز ، رونقی به دکان کساد تلویزیون داده است.

تبلیغات گردشگری آدانای ترکیه در دل سریال پایتخت

به گزارش ۸دی، امسال بخش عمده ای از ماجراهای “پایتخت” در ترکیه می گذرد. داستان از این قرار است که نقی معمولی و بستگانش برای آوردن لباس به استانبول پرواز می کنند ولی در آسمان این شهر، اعلام می شود که فرودگاه استانبول به دلیل بمبگذاری تعطیل است و ناگزیر هواپیما در شهر “آدانا” فرود می آید و نقی و اطرافیان در یکی از هتل های آدانا اقامت می کنند.

از اینجاست که تبلیغ این شهر به طور آشکار و بی هیچ پرده پوشی در سریال پایتخت آغاز می شود تا تماشاگران ایرانی شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران، با این شهر کمتر شناخته شده در ایران و جاذبه های گردشگری آن و حتی خدمات هتلی آن آشنا شوند.

اینجاست که در می یابیم چرا در فیلمنامه قصه بمبگذاری در فرودگاه استانبول را گنجانده شده است تا مسافران از آدانا سر در بیاورند.

جالب اینجاست که استانبول در شمال غربی ترکیه است و آدانا در جنوب این کشور ؛ در واقعیت پرواز استانبول را در شرایط اضطراری به آدانا نمی برند ولی چون قرار است “پایتخت” تبلیغاتچی آدانا شود، این اتفاق در سریال می افتد!

البته نفس این که فلان شهر خارجی لوکیشن یک فیلم بشود امری متعارف است ولی وقتی در میان قصه فیلم، ناگهان روند قصه قطع می شود و نماهایی چشم نواز و تبلیغاتی از دیدنی های شهر آدانا زیر یک موسیقی ترکی پخش می شود، این گزاره به ذهن هر بیننده آگاهی متبادر می شود که با آگهی میان سریال مواجه است که الزاما ربطی به قصه ندارد!

جای تاسف است که پربیننده ترین سریال نوروزی ایران تبدیل شده است به آگهی نامه اداره گردشگری شهر آدانای ترکیه.

قضیه از دو حالت خارج نیست: یا برای تبلیغ گردشگری آدانا پولی نگرفته اند که حماقت است یا گرفته اند که در این صورت باید توضیح دهند آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی که عنوان ” رسانه ملی” را یدک می کشد چقدر به گردشگری آدانا فروخته اند؟!

منبع: گیل نگاه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه