پرسپولیس 1- سایپا 2؛

دایی جشن پرسپولیسی ها را خراب کرد/ جدال ناموفق شاگردان برانکو با تیر دروازه

پرسپولیس در حالی ک میتوانست با یک تساوی قهرمانی اش را در لیگ قطعی کند در برابر شاگردان دایی متوقف شد.

دایی جشن پرسپولیسی ها را خراب کرد/ جدال ناموفق شاگردان برانکو با تیر دروازه

به گزارش ۸دی، پرسپولیس برای کسب دوباره عنوان قهرمانی لیگ برتر به یک امتیاز از جدال این هفته خود نیاز داشت اما هر چه تلاش کرد نتوانست عقب ماندگی دو گله نیمه اول را جبران کند و شکست تلخی را تجربه کرد.

داور: اشکان خورشیدی کمک داوران: علیرضا ایلدروم و رحیم حاجیلو
استادیوم آزادی تماشاگر: حدود ۶۰ هزار نفر

اخطار:

سیامک نعمتی (۶) از پرسپولیس

رضا علیاری(۵۸) از سایپا

پرسپولیس:
حسین ماهینی
بوژیدار رادوشوویچ
شجاع خلیل زاده
صادق محرمی
محسن ربیع خواه
کمال کامیابی نیا
احمد نوراللهی(۸۴- شایان مصلح)
علی علیپور
محسن مسلمان
سیامک نعمتی
گادوین منشا(۶۷- محمد انصاری)

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

سایپا:
حامد فلاح زاده
رضا علیاری
محمد دانشگر
آرش رضاوند
مهدی ترابی(۶۵- ایوب کلانتری)
علی قلی زاده(۸۶- رضا جعفری)
مهرداد کفشگری(۶۳- روزبه شاه‌علیدوست)
رضا اسدی
امید خالدی
آرمان رمضانی
ساموئل سارفو

سرمربی: علی دایی

شرح گل:

پرسپولیس ۰ سایپا ۱ ( دقیقه ۲۳، آرمان رمضانی): اشتباه مدافعان پرسپولیس و فرار قلی زاده، با پاس زمینی این بازیکن در شش قدم برای رمضانی همراه شد تا این بازیکن ساده ترین کار برای گشودن دروازه بوژیدار را پیش رو داشته باشد.

پرسپولیس ۰ سایپا ۲: ( دقیقه ۲۶، امید خالدی): حرکات تکنیکی اعجاب برانگیز قلی زاده در سمت چپ و محو مدافعان پرسپولیس در نهایت با پاس او در آستانه دروازه خالی و ضربه سر تمام کننده خالدی همراه شد تا پرسپولیسی با دریافت گل دوم کاملا در شوک فرو بروند.

پرسپولیس ۱ سایپا ۲ : ( دقیقه ۷۴، علی علیپور): مهاجم آقای گل لیگ و پرسپولیس مامور زدن ضربه پنالتی تیمش شد که آن را با اعتمادبنفس بالا و برخلاف جهت حرکت فلاح زاده به تور چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲: اولین خطر جدی پرسپولیس روی فرار ماهینی و پاس او درون هجده قدم برای علیپور شکل گرفت. علیپور بعد از عبور از یک مدافع سایپا قصد شوتزنی به سمت دروازه را داشت که تکل بلند دو بازیکن حریف مانع از رسیدن توپ به دروازه این تیم شد.

دقیقه ۱۴: ارسال ضربه ایستگاهی توسط مسلمان با اشتباه مدافع سایپا فلاح زاده را با دردسر مواجه کرد و این دروازه بان در دو مرحله توپ را از آن خود کرد.

دقیقه ۳۰: پرسپولیس با ارسال محسن مسلمان و ضربه سر علیپور در استانه باز کردن دروازه سایپا قرار داشت که توپ با برخورد به تیرک عمودی دروازه بار دیگر در اختیار فلاح زاده قرار گرفت.

دقیقه ۳۲: حرکات دیدنی محسن مسلمان در سمت راست و زوج سازی فوق العاده برای نزدیک شدن به خط دروازه در نهایت با ضربه فنی او همراه شد که توپ با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه ۴۹: اولین حمله پرسپولیس با شوت دیدنی کمال کامیابی نیا از پشت محوطه جریمه و واکنش مناسب فلاح زاده تنها یک کرنر نصیب سرخپوشان کرد.

دقیقه ۵۰: روی ارسال کرنر نوراللهی و ضربه سر شجاع خلیل زاده، دروازه سایپا بار تهدید شد که توپ با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۵۲: ارسال زمینی مناسب از علی علیپور با ضربه رباح ماجری مهاجم نیجریه ای پرسپولیس راهی به دروازه سایپا نیافت تا سرخپوشان همچنان در حسرت گل باشند.

دقیقه ۵۳: روی ضدحمله سایپایی ها صاحب موقعیت شدند که اینبار ضربه فنی مهدی ترابی با بیشترین اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه ۶۹: خروج اشتباه حامد فلاح زاده باعث شد تا محسن مسلمان فرصت خوبی برای شوتزنی به دست بیاورد که ضربه این بازیکن توسط مدافعان سایپا از روی خط برگشت داده شد.

دقیقه ۷۱: اینبار هم خروج اشتباه از فلاح زاده و توپ ربایی از سوی احمد نوراللهی که در ادامه با ضربه چیپ او و عبور توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه همراه شد.

دقیقه ۷۲: در یک ضدحمله توپ نصیب رضا اسدی هافبک موفق سایپایی ها شد که ضربه این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه رادوشوویچ راهی اوت شد.

دقیقه ۷۳: حرکت کمال کامیابی نیا به داخل هجده قدم و ارسال زمینی او برای سیامک نعمتی، با چرخش این بازیکن و در شرایطی که به دنبال ضربه زدن به سمت دروازه بود با شارژ مدافع سایپا (سارفو) همراه شد که داور به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.

دقیقه ۸۴: ضربه ایستگاهی از موقعیتی فوق العاده برای پرسپولیس با ضربه احمد نوراللهی و برخورد به تیرک برگشت داده شد تا آه از نهاد هواداران و بازیکنان پرسپولیس بلند شود.

نکات ویژه:

برانکو در این بازی به سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند و وحید امیری به عنوان سه ملی پوش تیمش استراحت داده و از آنها در ترکیب سود نبرده است.
پرسپولیس با اختلاف ۱۵ امتیازی نسبت به جدی‌ترین رقیب در جستجوی تثبیت قهرمانی خود در این بازی است و با کسب حداقل امتیاز از این بازی قادر به انجام آن خواهد بود.
علی دایی تاکنون ۱۳ بار با تیم های مختلف برابر سرخپوشان قرار گرفته که حاصل آن ۷ باخت، ۴ تساوی و تنها ۲ برد مقابل پرسپولیس بوده است.
دایی در بازیهای رسمی هرگز موفق به شکست برانکو نشده و در ۵ تقابل اخیرش در لیگ برتر برابر مربی سابق خود در تیم ملی متحمل ۴ باخت و یک تساوی شده است.
دایی با تیم صبا در فینال جام شهدا مقابل پرسپولیس برانکو به برتری یک بر صفر دست یافته بود.
مهرداد کفشگری تنها بازیکنی از جمع سایپایی‌ها است که سابقه حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارد. در پرسپولیس نیز سیدجلال حسینی سابقه بازی و قهرمانی در این تیم را در کارنامه دارد.
ابراهیم اسدی، هافبک سابق پرسپولیس با حضور در استادیوم آزادی از نزدیک شاهد این بازی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه