نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

طرح کاد در مدارس احیا شود/ کشور به شدت نیازمند نیروی کار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز تاسف از حذف طرح کاد در مدارس، خواستار آن شد که این طرح مجددا به جریان بیفتد.

طرح کاد در مدارس احیا شود/ کشور به شدت نیازمند نیروی کار
به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد درباره مهارتی شدن آموزش در مدارس، گفت: مهارتی شدن آموزش برای دانش آموزان اهرم بسیار مناسبی برای تامین کادر ماهر است و این در حالی است که در برنامه پنجم توسعه تاکید شده که دانش آموزان در طول تحصیل در کنار رشته اصلی تحصیلی‌شان، یک حرفه مشخص را نیز آموزش ببینند تا بتوانیم فارغ‌التحصیلان را به سمت بازارکار حرفه‌ای سوق دهیم.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح کاد طرحی بسیار مناسب و کاربردی  بود که در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده بود و از  همین رو در راستای این طرح، هر دانش آموز در کنار رشته تحصیلی یک حرفه جنبی مانند مکانیکی یا کشاورزی را نیز آموزش می‌دید اما متاسفانه این طرح بسیار کاربردی از مدارس حذف شده است.

 وی با بیان اینکه کشور به شدت به نیروی کار نیازمند است، تصریح کرد: امکانات و همکاری دستگاه‌های مرتبط با وزارت آموزش و پرورش برای مهارتی شدن آموزش الزامی است.

کوچکی‌نژاد افزود:کار و دانش برای دانش آموزان شاغل به تحصیل در همان رشته‌هاست اما آموزش‌های مهارتی باید برای تمام دانش آموزان مدنظر قرار بگیرد تا حتی فردی که در علوم انسانی  تحصیل می‌کند  نیز حرفه ای را آموزش ببیند و بتوانند در راستای کار و اشتغال از آن  بهره ببرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآورشد: آموزش در کار و دانش فراگیر نیست بنابراین باید طرحی همچون کاد که در اوایل انقلاب اسلامی اجرایی شده بود، به جریان بی‌فتد.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه