رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری رشت خبر داد:

برگزاری مراسم آئینی هر شب در پیاده راه فرهنگی رشت

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشت گفت: در ایام نوروز هر شب از ساعت ۲۲ برنامه‌هایی با عنوان «شب بازار» در پیاده راه فرهنگی شروع به فعالیت می‌کند که مراسم لافند بازی، ساز و سورنا، در راستای برنامه‌های آئینی شهرستان رشت ازجمله آن‌هاست.

برگزاری مراسم آئینی هر شب در پیاده راه فرهنگی رشت
به گزارش۸دی، حسین میرزایی ولدی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی گردشگری در سطح شهرستان رشت در ایام نوروز اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشت برای رعایت حال مسافران و میهمانان نوروزی در ورودی‌های شهر رشت، ایستگاه اطلاع‌رسانی را با حضور راهنمایان گردشگری برای آشنایی مسافران از مناطق و جذابیت‌های گردشگری شهرستان رشت دایر کرده است.

وی با اشاره به تأکیدات استاندار گیلان و فرماندار رشت مبنی بر فعالیت واحدهای بوم گردی در روستاها گفت: راهنمایی مسافران برای دیدن و اسکان در مناطق بوم گردی نیز از برنامه‌های ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشت با اشاره به برپایی ۲۰ غرفه صنایع‌دستی در کنار ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی بیان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و غذای محلی در پارک ملت با ۲۰ غرفه، نمایشگاه صنایع‌دستی در هتل گیلان و میدان شهرداری، ورودی جاده رشت به خمام (روبه روی بازار ماهی‌فروشان) با حدود ۲۰ غرفه و نیز جاده رشت به فومن در مسیر امام‌زاده هارون در راستای گردشگری مذهبی، در نظر گرفته‌شده است.

میرزایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در بافت تاریخی میدان شهرداری رشت با برنامه «شب‌های روشن» تصریح کرد: در این نمایشگاه علاوه بر غرفه‌های صنایع‌دستی هر شب از ساعت ۲۲ برنامه‌هایی با عنوان «شب بازار» شروع به فعالیت می‌کند که مراسم لافند بازی، ساز و سورنا، در راستای برنامه‌های آئینی شهرستان رشت ازجمله آن‌هاست.

وی هدف از برگزاری مراسمات و نمایشگاه‌های مختلف را آشنایی با صنایع‌دستی و آئین سنتی شهرستان رشت عنوان کرد و افزود: بازدید گردشگران از روستاهای هدف گردشگری نیز از اهداف این اداره است تا گردشگران در آن روستاها اقامت کرده و صرفاً رشت را به‌عنوان مرکز تردد انتخاب نکنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشت با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها در تلاش هستند تا با میزبانی مطلوب شاهد ماندگاری مسافران و ترغیب دیگر گردشگران برای سفر به رشت باشند گفت: برگزاری تورهای رشت گردی با استفاده از یک اتوبوس که به‌صورت سنتی نقاشی شده از دیگر برنامه‌ها برای بازدید گردشگران از اماکن دیدنی رشت است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه