بزرگترین نگرانی کی روش در تیم ملی برای جام جهانی

در نیمه دوم بازی ایران و الجزایر، وقتی دوربین چند بار کی‌روش را نشان داد، می شد نگرانی را از چهره اش خواند.

بزرگترین نگرانی کی روش در تیم ملی برای جام جهانی

به گزارش هشت دی، در نیمه دوم بازی ایران و الجزایر، وقتیدوربین چند بار کی‌روش را نشان داد، می شد نگرانی را از چهره اش خواند.

سرمربی تیم ملی از عملکرد تیم رضایت نداشت و ناگفته پیدا بود، بیشتر نگرانی اش از وضعیت بازیکنان لیگ برتری است. خط دفاع تیم ملی را از همان شروع بازی، بازیکنان لیگ برتری تشکیل دادند. منتظری و خانزاده در قلب دفاع. وریا غفوری دفاع راست و سعید آقایی دفاع چپ. کی روش تلاش کرد تا آنها را محک جدی بزند. بعد از مصدومیت طارمی هم وحید امیری به زمین رفت تا یک بازیکن لیگی دیگر فرصت بازی پیدا کند. امید ابراهیمی هم در نیمه دوم وارد زمین شد. بیرانوند گلر قرمزها هم که از ابتدا در ترکیب تیم ملی بود.

پس از پایان بازی، کی روش بار دیگر اعلام کرد بازیکنان لیگ برتر برای جام جهانی آماده نیستند. او از چند ماه قبل در مصاحبههای خود چندبار به این مسئله اشاره کرد و گفت سطح بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می کنند به هیچ وجه در سطح جام جهانی و برای تقابل با تیم هایی چون پرتغال و اسپانیا نیست. واکنش ها در این زمینه متفاوت بود. برانکو سرمربی قرمزها اولین موضعگیری را داشت و گفت اتفاقا سطح بازیکنی مثل امیری در حد ژاوی هرناندز(بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا) است.

پس از حضور موفق تیم منتخب لیگ مراکش در رقابتهای قهرمانی آفریقا و قهرمانی آنها، نگرانی کی روش دو چندان شد. با تصمیم سرمربی مراکشو حمایت فدراسیون فوتبال این کشور، در کوران مسابقات لیگ، تیم منتخب ملی پوشان داخلی آنها به رقابت های قهرمانی آفریقا رفت و محکی جدی خورد. کی روش اعتقاد داشت مراکش حالا از ایران جلو زده و طبیعتا شانس شان برای بردن تیم ملی در جام جهانی بیشتر خواهد بود. او اعتقاد داشت برد و باخت در فوتبال چیزی است که با برنامه ریزی به دست می آید و نمی توان گفت تیمی که بی برنامه است، می تواند برود و موفق شود.

کی روش همواره چالش ناآمادگی ملی پوش های داخلی را در تیم ملی داشته است. این بازیکنان شاید در لیگ برتر فوق العاده باشند ولی وقتی در بازی های بین المللی به میدان می روند، وضعیت تغییر می کند. بعضی از ستاره های لیگ برتری حتی دررقابت های لیگ قهرمانان آسیا که به مراتب لول آن بسیار پائین تر از تورنمنتی چون جام جهانی، درخشش خود را از دست می دهند. کی روش قبل از قبل جام جهانی برزیل هم همین نگرانی را داشت و سرانجام توانست بازیکنان را بگیرد و آنها را فشرده برای حضور در جام جهانی آماده کند که این اتفاق هم افتاد.

شاید بزرگترین شانس کی روش در شرایط فعلی این است که به هر حال اکثر بازیکنانی لیگی اش زیر نظر دو مربی خارجی با تفکر حرفه ای تمرین می کنند و این مسئله می تواند تا جام جهانی اثرگذار باشد.

منبع: خبر آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه