شهردار رشت خبر داد

تحویل ۲۰ دستگاه اتوبوس با مشارکت پست‌بانک در آینده نزدیک

شهردار رشت با اشاره به اینکه ۲۰ دستگاه اتوبوس با مشارکت پست‌بانک در آینده نزدیک تحویل می‌گیریم گفت: ۵۰ درصد مبلغ باید برای آن‌ها واریز شود که برنامه‌ریزی‌های آن صورت گرفته و امیدوار‌ هستیم که برای حمل‌ونقل عمومی صاحب ناوگان مناسبی شویم.

تحویل ۲۰ دستگاه اتوبوس با مشارکت پست‌بانک در آینده نزدیک

به گزارش هشت دی، مسعود نصرتی در نشست خبری شبکه باران با اشاره به تهیه طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک شهر رشت اظهار کرد: مصوبه این طرح در خرداد سال ۹۶ تصویب شد و اگر بخواهیم برای اجرای این طرح از منابع ملی و‌ دولتی استفاده کنیم باید طرح جامع حمل‌ونقل ریلی مصوب شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک شهر رشت موضوع ‌حمل‌و‌نقل ریلی وجود ندارد افزود: با کمک نمایندگان گیلان در مجلس موفق شدیم یک ردیف بودجه برای قطار شهری رشت و حومه تخصیص بگیریم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه بودجه ۱۵ میلیارد تومانی برای ما بسیار ارزشمند است گفت: جای امیدواری وجود دارد که طرح نهایی شود و ما نیز بتوانیم‌ از منابعی که سال‌ها قولش داده‌شده استفاده کنیم.

نصرتی با بیان اینکه با انتشار اوراق مشارکت، ۵۰ درصد آن توسط دولت تضمین‌ و پرداخت می‌شود تصریح کرد: در کلان‌شهر رشت برنامه ‌ما روی طرح تراموا است و امیدواریم که طرح نهایی شود و بتوانیم از ردیف بودجه استفاده کرده و کار آغاز شود.

وی با اشاره به فعالیت مترو در کلان‌شهرهای با جمعیت بالای یک‌میلیون نفر بیان کرد: در برخی از کلان‌شهرها خطوط مترو فعال یا آماده بهره‌برداری هستند و امیدواریم که در برنام‌ای سه یا چهار ساله، خط تراموا در رشت راه‌اندازی شود.

شهردار رشت با بیان اینکه تراموا بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از مترو است گفت: ۸۰ درصد تجهیزاتش‌ تراموا خریداری و ۲۰ درصد زیرساخت است اما در مترو برعکس است و کار زمان‌بر، سخت و طولانی است.

نصرتی با تأکید بر اینکه ساخت تراموا باید سریع‌تر آغاز شود افزود: موضوع بی‌آرتی در همان طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک در ۲۶ خردادماه توسط وزیر ابلاغ‌شده است و ارتقا ناوگان حمل‌ونقل عمومی مدنظر این طرح است.

 وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌شده ۵۵ دستگاه اتوبوس با مشارکت بانک شهر خریداری شود تصریح کرد: ‌تعدادی اتوبوس برای تعمیرات به قزوین فرستاده‌شده که آن‌ها را باز مشارکت می‌کنیم که یک‌سوم آن تحویل کلان‌شهر رشت شود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه ۲۰ دستگاه اتوبوس با مشارکت پست‌بانک در آینده نزدیک تحویل می‌گیریم افزود: ۵۰ درصد مبلغ باید برای آن‌ها واریز شود که برنامه‌ریزی‌های آن صورت گرفته و امیدوار‌ هستیم که برای حمل‌ونقل عمومی صاحب ناوگان مناسبی شویم.

نصرتی با اذعان به اینکه ۳۱ دستگاه اتوبوس در اختیارداریم گفت: بر اساس طرح باید حدود ۱۷۰ اتوبوس داشته باشیم، یعنی باید خود را به آن شرایط برسانیم پس باید به این موضوع اهمیت داده شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه