نماینده مردم بندرانزلی مطرح کرد

سوزاندن سه هکتار از نیزارهای تالاب باهدف بهره‌برداری کشاورزی

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آتش کشیدن سه هکتار از نیزارهای تالاب باهدف بهره‌برداری کشاورزی صورت گرفته گفت: تجاوز به منابع طبیعی و تخریب محیط‌ زیست هم از سوی دستگاه‌های نظارتی و هم مردم محکوم است.

سوزاندن سه هکتار از نیزارهای تالاب باهدف بهره‌برداری کشاورزی

به گزارش هشت دی،حسن خسته بند در رشت با اشاره به در آتش سوختن سه هکتار از نیزارهای تالاب بندرانزلی اظهار کرد: بخشی از سوخته شدن نیزارها در تالاب بندرانزلی مربوط به وزش باد گرم در منطقه و شعله‌ور شدن آتش است که مسبوق به سابقه است.

وی با بیان اینکه بخشی از زمین‌های به آتش کشیده شده درگذشته مورد کشت کشاورزان قرار می‌گرفت افزود: درگذشته زمین‌های نیزار فعلی مورد بهره‌برداری کشاورزان قرار می‌گرفت اما پیش روی آب دریا در تالاب و شور شدن آن باعث شد تا در مقطعی کشت محصول در آن منطقه متوقف شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از نی‌زارهای آتش‌گرفته جزو زمین‌های اجدادی مردم منطقه است تصریح کرد: در تالاب به‌محض پس‌روی آب زمین‌ها تبدیل به نیزار می‌شوند و اکنون با توجه به در پیش بودن فصل کشاورزی بخشی از نیزارها توسط کشاورزان سوزانده شده است.

خسته بند با اشاره به سه عامل دخیل در آتش‌سوزی نیزارهای تالاب بندرانزلی بیان کرد: وزش باد گرم شدید، آتش روشن کردن مسافران نوروزی و سوزاندن تالاب به دست کشاورزان به‌منظور بهره‌برداری از زمین‌های اجدادی از دلایل اصلی از بین رفتن نیزارهای تالاب بندرانزلی است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ انسانی از روی بدخواهی دست به آتش زدن منابع طبیعی و تخریب زیست‌محیطی عمل نمی‌کند گفت: زمین‌های به آتش کشیده شده جز مالکیت کشاورزان بوده اما هرگونه تجاوز و دست‌درازی به منابع طبیعی و تخریب محیط‌زیست از سوی دستگاه‌های نظارتی و مردم محکوم است و با متجاوزان برخورد جدی می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه