سیروس میمنت در گفتگو با 8دی:

اساس سینمای ایران رابطه است/ تا ساختارها درست نشود نمی توان انتظار داشت که قانون جای رابطه را بگیرد

بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه سینمای ایران بر اساس رابطه است، گفت: تا زمانی که خشت‌های زیرین درست نشوند در حوزه بازیگری هم نمی‌توان انتظار داشت که قانون جای رابطه را بگیرد.

اساس سینمای ایران رابطه است/ تا ساختارها درست نشود نمی توان انتظار داشت که قانون جای رابطه را بگیرد

سیروس میمنت یکی از فعالان حوزه سینما و تلویزیون ایران در خصوص اوضاع و احوال بازیگری در گفتگو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: سینمای ایران با همه جای دنیا فرق دارد این تفاوت در حوزه‌های مختلف از جمله فیلم‌نامه‌نویسی، طراحی صحنه، کارگردانی، بازیگری و… مشهود است.

وی با بیان اینکه ما در ایران در حوزه سینما شیوه مخصوص خودمان را داریم، گفت: مثلاً در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی فرد خودش طرح می‌نویسد، فیلم‌نامه می‌نویسد و ایده پردازی می‌کند، اما در برخی از کشورها این کارها به صورت مجزا توسط افراد مختلفی انجام می‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: یعنی یک نفر فیلم‌نامه می‌نویسد، یک نفر دیالوگ‌نویس خوبی است و دیالوگ‌ها را می‌نویسد و یک نفر طراح خوبی است و فیلم‌نامه طراحی می‌کند.

میمنت گفت: در ایران متأسفانه همه کارها را یک نفر می‌کند و در نهایت خودش هم کارگردانی می‌کند و بعید به نظر می‌رسد که یک نفر بتواند توانایی همه این کارها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه البته رابطه‌ای بودن انتخاب بازیگران اگر افراطی نباشد، چیز خوبی است، افزود: مثلاً گاهی اوقات کارگردانان به واسطه رابطه‌ای که با شخصی دارند، مثلاً او را در مطب دکتر دیده‌اند یا در اتوبوس دیده‌اند، همسایه‌شان است یا غیره او را به سر کار می‌آورند و خوب هم جواب می‌دهد اما مشکل زمانی پیش می‌آید که در این رابطه‌ای عمل کردن افراط شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حرف آخرم این است که اساساً سینمای ایران بر اساس رابطه است و تا زمانی که خشت‌های زیرین درست نشوند در حوزه بازیگری هم نمی‌توان انتظار داشت که قانون جای رابطه را بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه