عدم همراهی با ولابت نتیجه ای جز فتنه‌ی ۸۸ نخواهد داشت/ آیا دانشگاههای امروز میتوانند امثال باکری ها تحویل جامعه دهند؟+ تصاویر مراسم

حجت‌الاسلام حسینی‌ اراکی در مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) در مصلی بزرگ شهرستان صومعه سرا با اشاره به ولایت پذیری حضرت فاطمه(س)گفت: همراه ولایت بودن انسان را از فتنه ها نجات میدهد. ببینید فتنه بنی امیه چه آدمهایی را برد. ببینید فتنه ۸۸ چه آدمهایی را برد. ببینید که فتنه های آینده چه کسانی را میبرد.

عدم همراهی با ولابت نتیجه ای جز فتنه‌ی ۸۸ نخواهد داشت/ آیا دانشگاههای امروز میتوانند امثال باکری ها تحویل جامعه دهند؟+ تصاویر مراسم

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی هشت دی نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی‌ اراکی در مراسم شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در مصلی بزرگ شهرستان صومعه سرا با اشاره به فضایل حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا(س) کسی بود که از اول تا آخر و در تمام طول عمرش با خدا زندگی کرد. ایشان غیر از انس با خدا را نطلبید. باید این درس را از ایشان یاد بگیریم.

حسینی اراکی با اشاره به وفای به عهد و جایگاه آن در اسلام گفت: شبهای قدر یادمان هست؟ چه عهدهایی با خدا بسته ایم؟ چه کسانی پای تعهداتی که با خود بسته اند، ایستاده اند؟ انسان مومن باید پای عهد و پیمانش بایستد. پیغمبر فرموده است کسی که پیمان شکن است دین ندارد.

اراکی با اظهار تاسف از وضع کنونی مراسم های عروسی، گفت: عروسی از حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) به سادگی برگزار شد. در یک مسجد که ۴۰۰۰میهمان دعوت بوده اند و تنها فقط یک گوسفند برای اطعام میهمانان ذبح شد. آیا امروز کسی همچین کاری میکند؟

وی تصریح کرد: چرا خانواده های مذهبی انقدر درباره ازدواج سختگیری میکنند؟ در حالیکه تمام این بزک کرده های در خیابانها ازدواج میکنند.

حسنی اراکی خطاب به دانشگاهها افزود: ای مدیران و اساتید دانشگاهی! آیا می توانید دانشجویی مثل شهید باکری تحویل جامعه دهید؟ چرا نمیتوانید؟ چون فقط درگیر علم و اطلاعات هستید. شهدایی که یک شبه به تعبیر امام راه ۱۰۰۰ ساله را رفتند.

وی در پابان با اشاره به ولایت پذیری حضرت فاطمه(س)، تاکید کرد: همراه ولایت بودن انسان را از فتنه ها نجات میدهد. ببینید فتنه بنی امیه چه آدمهایی را برد. ببینید فتنه ۸۸ چه آدمهایی را برد. ببینید که فتنه های آینده چه کسانی را میبرد. اگر میخواهیم از کمند فتنه ها در امان بمانیم باید پا در جای پای امام علی(ع) همانند سلمان بگذاریم. یعنی رفتارمان، کردارمان، افکارمان و گفتارمان را مانند ایشان کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه