نماینده مردم رشت در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی:

ممانعت از حضور اجتماعی زنان مغایر دستورات اسلام است

نماینده مردم رشت در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ممانعت از حضور اجتماعی و سیاسی زنان درجایی که لازم است از توانایی و استعداد آن‌ها استفاده کرد با تفکر اسلام ناب محمدی (ص) مغایرت دارد.

ممانعت از حضور اجتماعی زنان مغایر دستورات اسلام است

به گزارش هشت دی، هاجر تحریری نیک صفت با بررسی جایگاه سیاسی و اجتماعی زنان در جامعه اظهار کرد: برخی از افراد سلیقه خود را وارد دین کرده و به اصل آئین برمبنای مستندات توجهی ندارند و متأسفانه سخنان این افراد به نام دین نوشته می‌شود.

وی با اشاره به نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی گفت: مستندات نشان می‌دهد که حضرت صدیقه طاهره (س) در تمامی صحنه‌ها کنار پیامبر اسلام (ص) بودند.

نماینده مردم رشت در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در کوچک‌ترین مسائل نیز از حضرت زهرا (س) مشورت می‌گرفتند بیان کرد: در مستندات دینی آمده است که پیامبر بزرگوار اسلام (ص) برخی مواقع مردم را برای گرفتن پاسخ به حضرت زهرا (س) ارجاع می‌دادند.

نیک صفت با اشاره به حضور و فعالیت اجتماعی فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: حضرت همیشه در جنگ‌ها و غزوات کنار پیامبر (ص) بوده و نقش پرستاری متخصص را ایفا می‌کردند و این‌گونه نبود که در خانه بمانند و از مسائل اجتماعی و سیاسی بی‌خبر باشند.

وی با اشاره به حضور فعال حضرت زهرا (س) در جریان مباهله گفت: اگر نگاه دین به زن خانه‌نشین ماندن بود، چرا پیامبر (ص) در جریان مباهله علاوه بر حضرت علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، حضرت زهرا (س) را به میدان برد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نخستین شهیده راه ولایت هستند گفت: پس از رحلت پیامبر (ص) جانانه‌ترین و بهترین دفاع از راه ولایت و امامت توسط حضرت زهرا (س) صورت گرفت، ایشان اجازه ندادند که مسیر هدایت بشریت منحرف شود.

نیک صفت حضرت زهرا (س) را یکی از رهبران بزرگ جامعه بشریت و الگوی مردان و زنان دانست و اظهار کرد: خطبه فدکیه حضرت پر از بینش‌های سیاسی و اجتماعی و اطلاع از زمان گذشته، حال و آینده است و وضعیت گذشته، حال و آینده را تشریح می‌کند.

نماینده مردم رشت در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) برای فهماندن راه سعادت به مردم تلاش بسیار کردند افزود: اگر حضرت زهرا (س) تنها یک زن خانه‌نشینی بودند که صرفاً به کارهای خانه می‌پرداختند نمی‌توانستند اشراف ژرفی به مسائل گذشته، حال و پیش‌بینی آینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که ایجاب می‌کند زنان فعالیت اجتماعی سیاسی داشته باشند باید به این تکلیف جامع عمل بپوشانند گفت: فلسفه حجاب از نگاه اسلام این است که زنان نباید بی‌جهت با نامحرم اختلاط داشته باشند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی فلسفه حجاب را به معنای مجوز حضور اجتماعی زنان دانست و بیان کرد: از نگاه اسلام اگر قرار بود زن تنها در خانه بماند، فلسفه حجاب بی‌معنی بود زیرا زنان در خانه و در مقابل محارم خود نیازی به حجاب ندارند.

نیک صفت رعایت تقوا و حدود شرعی را مجوز حضور اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه عنوان کرد و افزود: زنان باید درون خود را تربیت کنند زیرا اگر درون زنان تربیت‌نشده باشد حتی اگر ظاهر خود را ملزم به رعایت حدود شرعی کنند منتج به آسیب برای خود و جامعه خواهند شد.

وی با اذعان به اینکه اگر زنی تقوا داشته باشد اما در ظواهر خود حدود شرعی را رعایت نکند باز منجر به آسیب اجتماعی می‌شود بیان کرد: کل هستی وقتی در مقابل انرژی منفی قرار بگیرد نظم خود را از دست می‌دهد و اگر در مقابل انرژی مثبت قرار بگیرد منظم می‌شود، بنابراین دایره هیچ گناهی تنها به خود فرد برنمی‌گردد و تمام هستی اثر آن را می‌بیند.

نماینده مردم رشت در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام گناه در منظر عموم، مسئله‌ای فردی نیست تصریح کرد: یکی از دلایل مهم افزایش طلاق، افزایش سن ازدواج، ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها و کاهش باروری از آسیب‌هایی است که به دلیل انجام ندادن دستورات دینی و اخلاق اسلامی اتفاق می‌افتد.

نیک صفت با بیان اینکه درجایی که نیاز به حضور زن در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی است، نباید به جرم زن بودن مانع حضور آن‌ها در اجتماع شد گفت: ممانعت از حضور اجتماعی و سیاسی زنان درجایی که لازم است از توانایی و استعداد آن‌ها استفاده کرد با تفکر اسلام ناب محمدی (ص) مغایرت دارد.

وی با اشاره به تفکر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور فعالانه زنان در فعالیت سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: تأکیدات بزرگان ما، با تأسی گرفتن از تفکر اصیل اسلامی شکل‌گرفته که معتقدند زنان باید حضور مناسب و مؤثری در جامعه داشته باشند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توجه به جایگاه و شأن زن برای فعالیت‌های اجتماعی بیان کرد: استفاده ابزاری از حضور زنان برای فروش کالا و خدمات از مسائلی است که در تفکرات دنیای غرب دیده می‌شود، متأسفانه برخی از زنان ما از فلسفه حجاب بی‌خبرند و این ندانستن عامل لجاجت و مقابله آن‌ها باحجاب خواهد بود.

نیک صفت با تأکید بر اینکه متولیان فرهنگی و مسئولان جامعه نباید اجازه دهند نگرش غربی نسبت به زنان در ایران افزایش یابد گفت: گاهی اوقات بحث معیشت، تجمل‌گرایی و زیاده‌خواهی نیز منجر به نگرشی غربی زنان جامعه ایران می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در شرایط امروز جامعه اگر نگوییم شأن زنان از مردان بیشتر نبوده کمتر هم نیست اظهار کرد: زنان برای اینکه به یک مسیر اصلی و درست رهنمون شوند نیازمند داشتن الگو هستند و هیچ الگویی مناسب‌تر از حضرت صدیقه طاهره (س) در همه ابعاد وجودی وجود ندارد که بخواهیم به آن اشاره‌کنیم.

نماینده مردم رشت در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به بوسه‌ای که پیامبر (ص) به دستان مبارک حضرت زهرا (س) می‌زدند گفت: ازآنجاکه حضرت زهرا (س) توانسته بودند با آن سن کم خود مقام عالی انسانیت را طی کنند، این شانیت را پیدا کردند تا بزرگی مانند پیغمبر (ص) که تمام هستی برای او آفریده شدند خم شوند و به دست این بانوی بزرگوار بوسه بزنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه