افزایش عشق به اهل‌بیت (ع) در جامعه از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه ارزش‌های اسلامی مردم، گفت: افزایش عشق و محبت به اهل‌بیت (ع) در جامعه از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

افزایش عشق به اهل‌بیت (ع) در جامعه از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است

به  گزارش خبرنگار ۸دی‌نیوز، حجت‌الاسلام سید رضا مطهری در جمع عزاداران فاطمی حسینیه شهرک سید احمد خمینی رشت با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) از جایگاه بسیار ویژه‌ای در نزد خداوند برخوردار است.

وی با اشاره به تفاوت بین نفاق عقیدتی و نفاق فعلی، گفت: نفاق دارای دو نوع است یکی نفاق عقیدتی که بدترین کفر است و دیگری نفاق عملی که فرد مسلمان نیز ممکن است به آن مبتلا شود و در سیره و رفتار خود آدم مـنافــق صفتی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای فرد مسلمان همان طوری که دوری از نفاق عقیدتی لازم است، دوری و پرهیـز از سیرت و عادت منافقان نیز لازمی است.

مطهری با بیان اینکه مساجد سنگر اسلام هستند، افزود: همین مسجد که خانه خدا است، اگر از آن سوء استفاده شود و به مسجد ضرار و محل استفاده منافقین تبدیل گردد، طبق دستور اسلام حتی ممکن است لازم باشد آن را تخریب کرد.

وی وهابیت را معرف اسلام انحرافی در دنیا دانست و تصریح کرد: اسلام ناب محمدی (ص) با آنچه که توسط وهابیت تبلیغ می‌شود  فاصله بسیاری دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه، نیت را زیر بنای هر عمل و کرداری عنوان کرد و گفت: اگر نیست عملی صحیح نباشد، مانند این است که بخواهیم خانه‌ای را بر روی آب بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به اندازه کوه احد به دیگران کمک کنیم اما نیت ما صحیح نباشد، در نزد خداوند ارزش و پاداشی ندارد.

مطهری با بیان اینکه کار برای غیر خداوند ماندنی نیست، تصریح کرد: نیست صحیح مقدمه انجام عمل صحیح است.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به درجات بالای معنوی باید زحمات بسیاری کشیده شود، گفت: آیت‌الله بهجت (ره) از جمله بزرگانی بود که در دوران پیش از سن تکلیف خود در نمازهایش چیزهایی می‌دید که دیگران قادر به دیدن آن حقایق از عالم نیستند.

به گفته این استاد حوزه و دانشگاه، اگر در این دنیا از عبادت‌های خود لذت ببریم، در آن دنیا احساس می‌کنیم که گویا نعمات بهشتی را پیشتر احساس کرده‌ایم.

مطهری با اشاره تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه ارزش‌های اسلامی مردم، تصریح کرد: باید سعی کنیم محبت به اهل‌بیت (ع) را در خود و جامعه افزایش دهیم.

وی افزود: افزایش عشق و محبت به اهل‌بیت (ع) در جامعه از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه