قاسمی:

عربستان در جایگاهی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند، گفت: حاکمان ریاض باید درک کنند که با اتکا به خرید تسلیحات و امنیت وارداتی نمی توانند قدرت و امنیت تولید کنند.

عربستان در جایگاهی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند

به گزارش۸دی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اقدامات و اظهارات مقام های سعودی در سومین سالروز تجاوز به یمن گفت: سعودی ها با ایراد اتهامات واهی و بی اساس و مدرک به دیگران سعی دارند بر ناتوانی و شکست های پی در پی خود در کسب پیروزی میدانی در جنگ علیه مردم یمن با وجود دارا بودن امکانات و  کلکسیونی از سلاح های پیشرفته و خریدهای چند ده میلیاردی تسلیحاتی سرپوش بگذارند؛ اما واقعیت این است که سعودی ها و هم پیمانان آنها در این جنگ نابرابر فقط با مقاومت مردم یمن مواجه بوده و شکست مفتضحانه ای را تجربه کرده اند.

بهرام قاسمی همچنین در واکنش به اظهارات توام با تهدید یک سخنگوی نظامی سعودی گفت: بی تردید این اظهارات جنگ طلبانه و غیر مسئولانه قابل پیگیری حقوقی و بین المللی است.

قاسمی افزود: اصولا عربستان در جایگاه، اندازه و شرایطی نیست که بتواند توهمات و تخیلات خود را عملی کند. حداقل درسی که انتظار می رفت حاکمان ریاض از جنگ با مردم بی دفاع یمن بیاموزند این بود که از این همه توهم خود بزرگ بینی و خیال پردازی تا حدی خارج شوند و درک کنند که با اتکای به خرید تسلیحات و امنیت وارداتی و پر هزینه نمی توانند قدرت و امنیت تولید کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه