شنیده شدن سوت قطار در گیلان تا پایان امسال

معاون رئیس جمهور گفت: راه آهن قزوین – رشت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

شنیده شدن سوت قطار در گیلان تا پایان امسال
به گزارش۸دی، معاون رییس جمهور امروز در دیدار نوروزی با مدیران دستگاه های اجرایی گیلان با اشاره به روند اجرای مدیران دستگاه های اجرایی گیلان در کشور گفت : راه آهن قزوین – رشت یکی از این طرح هاست که در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.
محمد باقر نوبخت افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال با سفر رییس  جمهور به گیلان این راه آهن به بهره برداری برسد.
وی به هدف گذاری دولت در سال جدید مبنی بر ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی جدید هم اشاره کرد و گفت : پیش بینی دولت در سال ۹۷ ایجاد یک میلیون و۳۳ هزار فرصت شغلی جدید است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه برای تحقق این تعداد فرصت شغلی جدید، ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف در نظر گرفته شده است افزود: تلاش می کنیم تا سهم استان ها، عادلانه توزیع شود.
نوبخت با بیان اینکه پارسال برای ۸۱۳ هزار متقاضی کاردر کشور، شغل ایجاد شده است گفت: با وجود این رخداد مهم، ۱۶ هزار نفر به آمار بیکاران کشور درسال ۹۶ افزوده شده  است که باید با برنامه ریزی درست و قابل اجرا این آمار را کاهش دهیم.
وی با اشاره به اجرای برنامه ششم توسعه و ضرورت تحقق هدف گذاری ها در این برنامه گفت: رشد اقتصادی، رونق اشتغال و کاهش تورم سه محور اصلی این برنامه ۵ ساله است که سال ۹۶ و در نخستین سال اجرای این برنامه، روند مطلوبی  طی شده است.
معاون رییس جمهور همچنین به راه اندازی سایت اشتغال در کشورهم اشاره کرد و افزود : در این سایت امکان ثبت نام برای افراد جویای کار ، سرمایه گذاران و کارآفرینان فراهم شده تا بتوانند به رشد اشتغال کشور کمک کنند.
وی در پایان از همه مدیران دستگاه های اجرایی گیلان خواست با جدیت بیشتری در زمینه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی برنامه ریزی و اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه