مسجد جامع پیربازار مزار شهید ۲۲ ساله رشتی

شهید مجید خانوالی در آغاز جنگ تحمیلی با بیماری سخت پدرش روبرو شد اما مجید از طریق سپاه عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و پس از رشادت‌های فراوان در ۱۶ تیر ۱۳۶۰ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مسجد جامع پیربازار مزار شهید ۲۲ ساله رشتی

به گزارشهشت دی، شهید مجید خانوالی در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در روستای پیر بازار رشت متولد شد.

 وی دوران دبستان را در مدرسه اسلام پیر بازار گذراند و برای ادامه تحصیل به یکی از مدارس رشت رفت اما سختی و دوری راه او را نسبت به این تصمیم سست و بی‌اراده نکرد.

مجید شاگرد خوش‌اخلاق و ممتازی بود، سال‌های آخر دوران تحصیلش ه زمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود، پس‌ازآن برای اینکه بیشتر بتواند به انقلاب خدمت کند به عضویت سپاه پاسداران رشت درآمد.

علاقه شدید و احترام ویژه‌ای که مجید به والدین و تمامی خویشان و نزدیکان داشت موجب تحسین او از سوی دیگران می‌شد.

او ه حدی به اخلاقیات اهمیت می‌داد که در تمام مراسمات مذهبی و فرهنگی مسجد محل خود شرکت می‌کرد و پای ثابت انجمن‌های اسلامی بود.

با آغاز جنگ تحمیلی با توجه به اینکه پدرش سخت بیمار بود، مادرش نیز از او خواسته بود که به جبهه نرود اما مجید از طریق سپاه عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

 شهید مجید خانوالی سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۶۰ در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش نیز پس از تشییع باشکوه در گلستان شهدای مسجد جامع پیر بازار به خاک سپرده شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه