تصادفات درون شهری منجر به جرح در گیلان ۲۰ درصد افزایش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به حجم زیاد مسافرت‌های نوروزی به گیلان گفت: تصادفات درون شهری منجر به جرح در ایام نوروز امسال در گیلان ۲۰ درصد افزایش یافت.

تصادفات درون شهری منجر به جرح در گیلان ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش۸دی، سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت:‌ در پایان دور نخست سفرهای نوروزی امسال، میزان وقوع تصادفات جرحی در محدوده‌های شهری استان گیلان‌ به نسبت سال گذشته تا این لحظه با افزایش حدود ۲۰ درصدی مواجه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد:‌ از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی امسال، هر روزه شاهد ورود تعداد بسیار زیاد خودروها به استان گیلان هستیم که این حجم و تراکم شدید در چند ساله اخیر به‌نوعی بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به وقوع یک سانحه تصادف در لشت نشاء که با فوت راننده ۶۵ ساله خودروی پراید همراه بود بیان داشت:‌ امسال تعداد افرادی که بر اثر سوانح رانندگی در گیلان فوت شده‌اند به نسبت سال گذشته افزایش ندارد و امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی دیگر شاهد هیچ حادثه تلخی نباشیم.

محمدی با اشاره به اینکه آمار برخور‌د خودروها با عابران پیاده در شهر رشت در حال افزایش است عنوان کرد: به‌علت سبک شدن بار ترافیک در کلانشهر رشت سرعت خودروها افزایش پیدا کرده است و این عامل سبب شده عابران پیاده بیشتر در معرض خطر و وقوع تصادف قرار بگیرند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ اعمال قانون و برخورد شدید با تخلفات حادثه‌ساز از موضوعاتی است که در طرح نوروزی امسال مورد توجه پلیس‌ بوده به طوری‌که تاکنون نیز با خاطیان آن برخورد شدیدی انجام شده است.

محمدی از توقیف خودروهای هنجارشکن در شهر رشت خبر داد و بیان داشت:‌ از زمان آغاز طرح نوروزی، تعداد ۱۹ دستگاه خودرو در شهر رشت که رانندگان آن‌ها اقدام به ایجاد سر و صدا،‌ مزاحمت،‌ دور دور کردن و هنجارشکنی می‌کردند توسط پلیس توقیف شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی خودروهایی که به‌صورت مکرر تخلفات هنجارشکنانه درسطح رشت داشته‌اند و اقدام به ترغیب دیگران نیز می‌کنند تا پایان  نوروز در توقیف پلیس می‌مانند.

وی لزوم حفظ آرامش در حین رانندگی را بسیار مهم خواند و تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه بیشتر آسیب‌ها و تصادفاتی که در استان گیلان رخ می‌دهد به‌علت عدم توجه به جلو توسط رانندگان بوده است انتظار داریم رانندگان با احتیاط و هوشیاری بیشتری در معابر استان تردد کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گیلان ابراز داشت: برخورد با انواع تخلفات حادثه‌ساز توسط پلیس نه‌ تنها تا پایان ایام نوروز به اجرا در خواهد آمد بلکه در تمام آخر هفته‌ها‌ و روزهای تعطیل سال نیز با همین حساسیت با متخلفان برخورد می‌شود.

محمدی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان اظهار داشت:‌ انتظار داریم رانندگان با پرهیز از خطر و رعایت قوانین و مقررات،‌ توجه جدی به هشدارها و توصیه‌های پلیس، آرامش در سفر،‌ ایمنی و سلامت را برای خود،‌ خانواده و دیگر رانندگان به خوبی رقم بزنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه