معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان:

اورژانس اجتماعی فاصله بین کلانتری و خانه را پُر می‌کند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه تلاش پلیس در همکاری و تعامل با سازمان بهزیستی باعث بهبود در‌ امور جامعه می‌شود گفت: اورژانس اجتماعی فاصله بین کلانتری و خانه را پُر می‌کند.

اورژانس اجتماعی فاصله بین کلانتری و خانه را پُر می‌کند
به گزارش۸دی، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه شامگاه یک‌شنبه در نشست خبری شبکه باران با بیان اینکه امروزه سلامت اجتماعی به‌عنوان یکی از ابعاد‌ سلامت در کنار سایر سلامت‌های جنسی، روانی و معنوی نقش و اهمیت گسترده‌ای دارد اظهار کرد: در بحث سلامت، دور ‌بودن از بیماری‌های جسمی و روانی کافی نیست بلکه باید انسان بتواند در روابط اجتماعی و چگونگی تفکر خود ارتباط خوبی را با جامعه داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه روابط اجتماعی خوب به‌عنوان یکی از معیارهای اصلی ارزیابی سلامت فرد در جامعه کلان بشمار می‌آید افزود: متولیان امنیت اجتماعی ازجمله نیروی انتظامی، به‌عنوان محور اصلی مدیریت امنیت عمومی نیازمند مشارکت و همکاری ‌عمومی، مدنی‌ و سازمانی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان بیان کرد: درصورتی‌که مشارکت و همکاری ‌عمومی، مدنی‌ و سازمانی نباشد پلیس در برخورد با آسیب‌ها و انحرافات ‌اجتماعی ناگزیر از شیوه‌هایی ایجابی، نرم‌افزاری یا شیوه‌هایی سخت‌افزاری استفاده می‌کند.

جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه در رویکرد پلیس جامعه‌محور، پلیس خودش را به‌عنوان بخشی از جامعه می‌داند گفت: پلیس تلاش می‌کند که با جلب‌ همکاری سایر اقشار جامعه، به پیشگیری از جرم بپردازد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی، ارتباط خوب و تنگاتنگی با پلیس دارد افزود: سازمان بهزیستی در ایجاد امنیت عمومی پلیس را یاری ‌می‌کند و یکی از فعالیت‌های مهم این سازمان، اورژانس اجتماعی یا ۱۲۳ است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه تلاش پلیس در همکاری و تعامل با سازمان بهزیستی باعث بهبود در‌ امور جامعه می‌شود بیان کرد: حضور پررنگ ‌پلیس در این‌گونه فعالیت‌ها ضروری است و اورژانس اجتماعی پلی است که می‌تواند جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.

جعفری خیرخواه با بیان اینکه اورژانس اجتماعی فاصله بین کلانتری و خانه را پُر می‌کند افزود: اورژانس اجتماعی قبل از اینکه پرونده‌ای تشکیل شود و به کلانتری ارجاع شود کار سازمان‌دهی را انجام می‌دهد و نمی‌گذارد که مشکلات به آسیب اجتماعی شدیدتری‌ تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه مانند زنان، دختران‌ و ‌کودکان بی‌سرپرست ازجمله برنامه‌های ما است گفت: معرفی زنان، دختران ‌و ‌کودکان بی‌سرپرستی که مورد ضرب و شتم یا بعضاً تعرض قرار می‌گیرند به مراکز از دیگر برنامه‌های ما بوده تا اورژانس بهزیستی بحث ‌مداخله در بحران فردی و اجتماعی را انجام دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌های غیررسمی را شناسایی و بررسی می‌کنیم گفت: بحث کنترل این مناطق را مدنظر داریم تا افرادی که مجرم هستند به مراجع قضایی تحویل داده شوند.

جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه معرفی افرادی که از سوی خانواده‌ ترد شدند به بهزیستی از دیگر برنامه‌های ما است تصریح کرد: مشاوره می‌تواند در‌ کاهش آسیب‌های ‌اجتماعی‌ خیلی اثرگذار باشد پس باید حوزه‌ها و مصادیق آسیب‌های اجتماعی شناسایی شوند و حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس، دانشگاه و ادارات باعث ارتقا سطح آموزش همگانی جامعه و اطلاع‌رسانی مناسب می‌شود و نقش رسانه‌ها، مطبوعات و‌ فضای مجازی نیز بسیار کلیدی است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه