نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی:

طرح شهاب جایگزین مناسبی برای مدارس سمپاد/ زیرساخت‌های گسترش و اجرای بهینه فراهم شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نخبه‌پروری یکی از الزامات نظام آموزشی کشور است، گفت: طرح شهاب می‌تواند جایگزین مناسبی برای مدارس استعدادهای درخشان باشد.

طرح شهاب جایگزین مناسبی برای مدارس سمپاد/ زیرساخت‌های گسترش و اجرای بهینه فراهم شود
به گزارش۸دی، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به طرح شهاب، گفت: طرح شهاب از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نخبگان کشور اجرا می‌شود و هدف آن شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: از این طرح در روستاهای محروم می‌توان برای شناسایی نوابغ استفاده کرد و می‌تواند در تقویت و محافظت از استعدادهای درخشان به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: در صورتی که این طرح بتواند دانش‌آموزان را در تمام نقاط کشور تحت پوشش قرار دهد تاثیرات مناسبی در پرورش نسل آینده خواهد داشت؛ در مناطق دورافتاده که مدارس استعدادهای درخشان و امکانات لازم برای آموزش‌های باکیفیت وجود ندارد می‌توان از این طرح برای تربیت نخبه‌ها استفاده کرد چرا که اگر استعدادهای آنها به درستی شناخته نشود، توانایی و استعداد آنها هرز می‌رود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح شهاب می‌تواند جایگزین مناسبی برای مدارس استعدادهای درخشان باشد؛ اگرچه در چند سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی در کشور اجرا شده است اما برای فراگیر شدن به تلاش و رسیدگی بیشتری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن طرح شهاب در مدارس فراهم شود، ادامه داد: اگرچه امروزه مدارس دولتی زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای اجرای این طرح را ندارند اما این کاستی توجیه مناسبی برای وجود تنوع مدارس نیست.

تنوع مدارس باعث افسرده شدن دانش‌آموزان می‌شود

کوچکی‌نژاد با انتقاد از تنوع مدارس در کشور، خاطرنشان کرد: این تنوع دانش‌آموزان جامعه را طبقه‌بندی می‌کند و باعث سرخوردگی برخی از آنها و یا خودبرتربینی برخی دیگر می‌شود؛ در دنیا نیز از این روش‌ها برای شناسایی دانش‌آموزان برتر استفاده می‌کنند و به موفقیت‌های چشم‌گیری در این زمینه رسیده‌اند.

نخبه‌پروری یکی از الزامات نظام آموزشی کشور است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نخبه‌پروری یکی از الزامات نظام آموزشی کشور است، افزود: در طرح شهاب دانش‌آموزان برتر شناخته می‌شوند و پس از آن با آموزش‌های ویژه پرورش می‌یابند./

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه