رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت:

۱۰۰۰ عضو هیات علمی امسال در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: براساس فراخوان منتشر شده از سوی مرکز جذب هیات علمی وزارت بهداشت ۱۰۰۰ عضو هیات علمی در سال جاری استخدام می‌شوند.

۱۰۰۰ عضو هیات علمی امسال در وزارت بهداشت جذب می‌شوند

به گزارش هشت دی،سید علی حسینی در خصوص فعالیت‌های مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در سال ۹۶ اظهار کرد: در این مرکز طی سال پرونده‌های متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها را ظرف دو هفته از زمان معرفی جمع‌بندی کرده پاسخ می‌دهیم و بنابراین پرونده راکدی که از دانشگاه ها ارجاع شده باشد، نداریم و از دانشگاه‌ها نیز انتظار داریم که بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی متقاضیان را در مدت زمان تعیین شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام دهند تا افراد متقاضی به دلیل طولانی شدن فرآیند دچار دردسر نشوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در هیات جذب مرکزی وزارت بهداشت سرعت زیادی در فرآیند جذب ایجاد کرده‌ایم، افزود: در این زمینه همکاری و هماهنگی خوبی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور داشته‌ایم و از این جهت دغدغه ای وجود ندارد.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه میزانی که در خصوص تعداد جذب هیات علمی در سال ۹۶ پیش بینی کرده بودیم، با هماهنگی دانشگاه‌ها محقق شده، اما کماکان نزدیک به ۱۰ هزار عضو هیات علمی کم داریم و امیدورایم تا پایان برنامه ششم بتوانیم با همکاری مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مسئولان سازمان برنامه و بودجه تا پایان برنامه ششم بخش اعظم نیاز به اعضای هیات علمی را در دانشگاه های علوم پزشکی ترمیم کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجوزی برای برطرف کردن کمبودها در کشور نداریم و مشکل جدی برای دریافت مجوز جذب هیات علمی در وزارت بهداشت داریم افزود: اگر مجوز جذب هیات علمی به تعدادی که مورد نیاز ما است صادر شود ، براساس مصوبات شواری عالی انقلاب فرهنگی که سالی دو فراخوان در پایان نیمه هر سال را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش بینی کرده است، می‌توانیم این فراخوان ها را انجام دهیم ولی این مساله منوط به دریافت مجوزهای لازم است که توسط مسئولان در سازمان امور اداری و استخدامی صادر شود.

وی افزود: بر اساس مجوزهای جذب دانشگاه‌ها و طبق فراخوانی که در اسفند ماه ۹۶ داده شد، بیش از ۱۰۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی در وزارت بهداشت در سال ۹۷ جذب می‌شوند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد:  انتظار این است که سازمان امور اداری و استخدامی با توجه به اینکه مستندات و دلایل ارائه شده در خصوص کمبود اعضای هیات علمی در مناطق کمتر برخوردار با نگاه مثبت به وزارت بهداشت کمک کنند تا کمبودهایی را که در دانشگاه های کمتر برخوردار وجود دارد ترمیم کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه