کسی در محضر ملت بگوید مردم ایران خواستار مذاکره با آمریکا هستند وقاحت دارد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کسی در محضر ملت بگوید مردم ایران خواستار مذاکره با آمریکا هستند وقاحت دارد، تصریح کرد: مردم ایران اهل فضل، گفتمان و منطق هستند اما هیچ وقت راضی نمی‌شوند زیر یوغ استکبار و استعمارگران بروند.

کسی در محضر ملت بگوید مردم ایران خواستار مذاکره با آمریکا هستند وقاحت دارد

به گزارش ۸دی نیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی‌ اراکی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی در مسجد سلیمانداراب شهر رشت با تسلیت ایام شهادت فاطمه (س) و درود به روح میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: دوازدهم فروردین روز استقرار حکومت‌الله و نابودی نظام ۲۵۰۰ ساله طاغوت در ایران است.

وی دوازدهم فروردین را روز بزرگ ملی و مذهبی ملت ایران عنوان کرد و افزود: ملت ایران در دوازدهم فروردین سال ۵۸ با رأی ۹۸.۲ درصدی به جمهوری اسلامی حماسه آفریدند.

حسینی اراکی دوازدهم فروردین را تجلی مردم‌سالاری دینی در لوای حکومت امامت و ولایت خواند و بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین حوادث دوران معاصر در عرصه بین‌المللی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بازتاب پیروزی انقلاب اسلامی در داخل کشور، منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی آثار و برکات بسیاری در کشور و سطح بین‌المللی به‌جا گذاشته است.

*جمهوری اسلامی مهم‌ترین ارمغان انقلاب اسلامی است

وی پیروزی انقلاب اسلامی را سبب تحولات عمیق از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و … در داخل کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی مهم‌ترین ارمغان انقلاب اسلامی است.

حسینی اراکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تلاش و ایثارگری مردم خداجو و با رهبری مدبرانه و عارف فرزانه امام (ره) پس از مبارزات طولانی به پیروزی رسیده است، یادآور شد: امام (ره) به استمرار حکومت ستم‌شاهی خاتمه داد و جمهوری اسلامی در ایران استقرار پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه قم پیروزی انقلاب اسلامی را احیاکننده خط امامت و نظام تربیتی ائمه (ع) در ایران عنوان کرد و گفت: خط امامت احیای تمام مسیرهای معنوی در جامعه است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را احیاکننده جلسه‌های قرآن و نماز جمعه در کشور خواند و اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر حافظ کل قرآن اکنون در کشور وجود دارد.

حسینی اراکی با بیان اینکه زن با پیروزی انقلاب اسلامی در جامعه کرامت پیدا کرد، افزود: رشد علمی، سیاسی و معنوی به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی در جامعه محقق شده است.

استاد حوزه علمیه قم گرامیداشت ۱۲ فروردین را پاسداشت قرآن و ارزش‌های الهی و ملکوتی دانست و بیان کرد: امام (ره) از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی صحبت از صدور انقلاب کرد.

وی با اشاره به آثار آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در خارج از کشور، تصریح کرد: جوانان بسیاری در سطح بین‌الملل آماده جانفشانی در راه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

حسینی اراکی انقلاب اسلامی را برهم‌زننده موازنه قوا در جهان خواند و یادآور شد: انقلاب اسلامی استقلال و آزادی بر پایه مکتب علوی، فاطمی (س) و حسینی (ع) را برای ملت ایران به ارمغان آورده و به عنوان مدل حکومتی در دنیا مطرح شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملت ایران طعم استقلال و آزادی را با پیروزی انقلاب اسلامی چشیده است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توانست به ملت‌های دنیا خودباوری و امید دهد تا بتوانند در مقابل استکبار جهانی بایستند.

وی جمهوری اسلامی را معرفی مدل حکومت شیعه تمام عیار به دنیا دانست و اظهار کرد: وهابیون و سلفی‌ها می‌خواهند شیعه را در لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان و ایران از بین ببرند زیرا شیعه در مقابل استکبار، ظلم، استعمار، ستم و چپاول ایستادگی می‌کند.

*بیان مذاکره با آمریکا در محضر ملت وقاحت است

حسینی اراکی با اشاره به اینکه کسی در محضر ملت بگوید مردم ایران خواستار مذاکره با آمریکا هستند وقاحت دارد، تصریح کرد: مردم ایران اهل فضل، گفتمان و منطق هستند اما هیچ وقت راضی نمی‌شوند زیر یوغ استکبار و استعمارگران بروند و این امر از برکات انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه قم حفظ و صیانت از انقلاب و ارزش‌های اسلامی را دشوارترین امتحان خواند و بیان کرد: ایران اسلامی پرچمدار نشر معارف اهل بیت (ع) شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان در طول تاریخ با خشونت و تحریم با ولایت و امامت مقابله کردند، خاطرنشان کرد: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل منافقین و ضد انقلاب ایستادگی کرده و در هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری تقدیم کرده است.

حسینی اراکی حمایت از خط امامت را دارای هزینه دانست و یادآور شد: انسان برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی باید جان، مال و اولاد خود را در راه خدا فدا کند.

استاد حوزه علمیه قم وقوع انقلاب اسلامی را برای رسیدن به انگیزه‌های الهی خواند و اظهار کرد: انگیزه الهی نباید در جامعه فراموش شود.

وی به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: افرادی در فتنه مذکور بازیگر دشمن بودند و با عنوان تقلب در رای صدمه‌هایی به لحاظ فکری و فرهنگی به جامعه وارد کردند.

حسینی اراکی با اشاره به اینکه افرادی در بعضی از نقاط هنوز صحبت از تقلب می‌کنند، تصریح کرد: بیان تقلب در انتخابات توسط افراد وقاحت دارد.

*فتنه‌گران در مقابل امام حسین (ع) و قرآن ایستادند

استاد حوزه علمیه قم به مقابله فتنه‌گران با امام حسین (ع)، عاشورا و قرآن اشاره کرد و گفت: فتنه‌گران مساجد را آتش زدند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران با ظاهری مقدس و خواندن نماز جمعه و شب در جامعه حاضر می‌شوند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم بیدار باشید زیرا فتنه‌ها تمام شدنی نیست و باید در مقابل فتنه مقاومت کنیم.

حسینی‌اراکی مهم‌ترین موضوع در جامعه را فرهنگ عنوان کرد و یادآور شد: ملت ایران در مقابل محاصره اقتصادی مقاومت کرده و دست ذلت به طرف استکبار بلند نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه استکبار می‌خواهد فرهنگ بی‌عفت را در جامعه ترویج کند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر تداوم پیدا می‌کند و خانواده‌ها باید مراقبت کنند و اجازه ندهند بی‌حیایی ترویج پیدا کند./ فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه