بازگشت از سبک زندگی غربی به سبک زندگی اسلامی

سبک زندگی وارداتی تنها در شیوه و عادات غذایی سرایت نکرده است و مهمتر از آن به ریشه های فرهنگی و اجتماعی نیز نفوذ کرده و متاسفانه در برخی مراحل توانسته تا حد انحطاط افراد نیز پیش روی کند.

بازگشت از سبک زندگی غربی به سبک زندگی اسلامی

به گزارش ۸دی نیوز، سبک زندگی وارداتی تنها در شیوه و عادات غذایی سرایت نکرده است و مهمتر از آن به ریشه های فرهنگی و اجتماعی نیز نفوذ کرده و متاسفانه در برخی مراحل توانسته تا حد انحطاط افراد نیز پیش روی کند.

عادات غذایی اولین هدف سبک زندگی غربی

شاید بارها شنیده باشیم که در گذشته و باوجود اینکه علم پزشکی در این حد به رشد چشمگیری دست نیافته بود، مردم کمتر دچار بیماری می شدند و به همین دلیل از طول عمر بیشتری نیز برخوردار بودند. البته در جامعه امروزی نیز می توان نمونه این طول عمرها را در شهرستان ها و روستای مجاور یافت که سلامتی در سنین بالا می تواند نتیجه حفظ سبک زندگی اصیل ایرانی است.
به مرور زمان و با رشد تکنولوژی، از یک سو فعالیت های جسمی کم و از سوی دیگر سبک زندگی غربی وارد بعنوان عادت های غذایی وارد زندگی شد و اینگونه طی یک دهه گذشته بک یکباره شاهد افزایش بیماری های مرگبار، کاهش عمر، مرگ در سنین جوانی و … هستیم.

معضلات فرهنگی و اجتماعی نتیجه تغییر سبک زندگی از اسلامی به غربی!

البته سبک زندگی وارداتی تنها در شیوه و عادات غذایی سرایت نکرده و مهمتر از آن به ریشه های فرهنگی و اجتماعی نیز نفوذ کرده و متاسفانه در برخی مراحل توانسته تا حد انحطاط افراد نیز پیش روی کند اما نگاهی به گذشته و بررسی اجمالی شاخص های اجتماعی من جمله: آمار ازدواج و طلاق، آمار خودکشی، افسردگی، بیماری های روحی و روانی و … می تواند بیانگر اوضاع بحرانی شرایط فعلی جامعه ایرانی ممزوج شده با سبک زندگی غربی باشد.

بحران هویت اصلی ترین دلیل رو آوری جوانان به سبک زندگی غربی

شاید در نگاه اول جوانانی که در دام معضلات اجتماعی اسیر می شوند مقصر قلمداد شده و به نوعی به بی هویتی متهم گردند اما چنانچه کمی چاشنی انصاف به بررسی معضلات اجتماعی اضافه شود به خوبی می توان دریافت که طی چند سال اخیر ، علی رغم هشدارهای جدی مقام معظم رهبری، مسئولان ذیربط در این مسیر در خواب غفلت بسر می بردند و “فرهنگ” را با ساخت یک فیلم سینمائی و … برابر می دانستند و چنان در باد مراسم های فرهنگی خود فرو می رفتند که از هجمه های دشمن و خوراک سازی غرب برای جوانان و نوجوانان ایرانی غافل شدند.
متاسفانه مدیران فرهنگی طی دو دهه اخیر توانستند در مسیر تهیه خوراک فرهنگی برای جوانان موفق ظاهر شوند و جوانی که در این مسیر نیاز به تغذیه دارد مطمئنا به سمت فرهنگ غرب و ابتذالات آن رو می آورد.

قرآن تنها نسخه بازگشت به سبک زندگی اسلامی

هرچند دین مبین اسلام برای تک تک لحظه های بشریت برنامه دارد و مطمئنا تبعیت از آن می تواند مسیر سعادت را پیش رو انسان قرار دهد، اما تحریف تعابیر اسلامی از سوی برخی مدیران به ظاهر اسلامی متاسفانه شرایط فعلی را برای جامعه ایرانی بوجود آورده است و اکنون تنها راه برای خروج از این بحران اجتماعی، بازگشت به سبک زندگی اسلامی است. همان سبکی در دستورات دین، آیات و روایت و قرآن کریم بارها و بارها به آن شاره شده است و ما بعنوان ساکنان پایتخت جهان اسلام از آنها غافل شده ایم.

منبع: تهران پرس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه