معاون عمرانی استاندار گیلان:

نقش پررنگ گردشگران در بروز آتش‌سوزی شب گذشته گیلان/ بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های گیلان شب گذشته طعمه حریق شدند

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: در جریان آتش‌سوزی شب گذشته بیش از یک‌صد هکتار از اراضی منابع طبیعی به‌ویژه جنگل‌های استان طعمه حریق شده‌اند.

نقش پررنگ گردشگران در بروز آتش‌سوزی شب گذشته گیلان/ بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های گیلان شب گذشته طعمه حریق شدند
به گزارش ۸دی، حجت شعبانپور با اشاره به حادثه آتش‌سوزی گسترده در اراضی منابع طبیعی و جنگل‌های استان گیلان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رفت که از ساعت ۲۰ شب گذشته یک جبهه هوای گرم کل استان را تحت تأثیر قرار دهد که بنا بر انتظار باد گرم وسیعی با شدت بسیار زیاد همه شهرستان‌ها را تحت تأثیر خود قرارداد و بخش وسیعی از جنگل‌ها طعمه حریق شدند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، شفت، صومعه‌سرا، رودبار و ماسال شب گذشته طعمه حریق بودند افزود: ۱۳ نقطه جنگلی شهرستان لاهیجان شب گذشته طعمه حریق شده که عمده‌ترین آتش‌سوزی‌ها در شب گذشته را شامل می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان با بابیان اینکه بخش دیلمان سیاهکل و جنگل‌های بین سیاهکل و دیلمان نیز شب گذشت شاهد حریق گسترده بوده گفت: متأسفانه چهار نقطه جاده ییلاقی ماسال معروف به اولس بلنگاه در شب گذشته طعمه حریق شده است.

شعبانپور با اشاره به تلاش بی‌وقفه نیروهای مردمی و امدادی در جریان آتش‌سوزی شب گذشته گفت: خوشبختانه به همت نیروهای مردمی، سپاه و بسیج، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در استان یک قاعده و بحران بزرگ ختم به خیر شده است.

وی افزود: حریق در اکثر شهرستان‌ها کاملاً مهارشده اما در برخی نقاط همچون جنگل‌های شهرستان سیاهکل همچنان شاهد کف‌سوزی جنگل هستیم که به همت منابع طبیعی و نیروهای مردمی در حال کنترل و مهار است.

معاون عمرانی استاندار گیلان نقش گردشگران در ایجاد آتش‌سوزی گسترده گیلان را پررنگ توصیف کرد و گفت: مسئول تمام آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های استان گیلان گردشگران نیستند اما بی نقش در آتش‌سوزی نبوده‌اند.

شعبانپور با اشاره به خسارت‌های شب گذشته ناشی از آتش‌سوزی در گیلان بیان کرد: در جریان آتش‌سوزی شب گذشته تقریباً بالای یک‌صد هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شده‌اند که خوشبختانه کامل نسوخته‌اند و در بخش عمده‌ای از آن‌ها تنها کف‌سوزی شده‌اند.

وی افزود: در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل سربندی مسکن روستایی دچار آسیب شده که بنیاد مسکن استان با مجموعه ستاد مدیریت بحران در حال ارزیابی خسارت‌ها هستند.

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: منابع طبیعی نیز در حال برآورد هزینه‌ها و جمع‌بندی و ارسال نتایج به منابع طبیعی کشور است تا بتوانیم خسارت‌هایی را که مردم در حادثه شب گذشته دیده‌اند را به‌نوعی جبران کنیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه