با اجرای طرح سلامت نوروزی به انجام رسید؛

معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان

با اجرای طرح سلامت نوروزی و با حضور شبانه روزی ۲۵۰ بازرس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان معدوم شد.

معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان

به گزارش هشت دی،محمد عباسی کاکرودی بیان کرد: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه در گیلان و به همت ۲۵۰ بازرس بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان  تاکنون بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان معدوم شده است.

۲۷ هزار مورد بازرسی از اماکن و محل های تولید و عرضه مواد غذایی

وی گفت: از آغاز طرح تا کنون، بیش از ۲۷ هزار مورد بازرسی از اماکن و محل های تولید و عرضه مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن بین راهی به عمل آمده است.

بازرسی-از-اماکن-غذایی

عباسی افزود: در این خصوص، هزار و ۹۹۸ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و حدود ۶ هزار مورد سنجش با تجهیزات پرتابل به انجام رسید و هزار و ۶۶۸ مورد اخطار برای مراکزی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده بودند صادر و ۳۸۸ مرکز متخلف به مراکز قضایی معرفی شدند  ۵۲ مرکز غیر بهداشتی نیز پلمپ گردید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از تلاش بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط، تصریح کرد: در حالی که اکثریت کارمندان در ایام تعطیلات نوروز در کنار خانواده های خود هستند، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط استان در حال انجام یک کار انسانی برای حفظ و ارتقای سلامتی مردم جامعه هستند.

بازرسی از اماکن

عباسی تاکید کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی ۱۹۰ تماس گرفته و مورد را اعلام نمایند تا بازرسان بهداشتی در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری موج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه