با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان؛

خط آهن آستارا – آستارا افتتاح می‌شود‌

رئیس کمیته حمل و نقل بین‌المللی راه‌آهن ‌‌ایران گفت: خط آهن آستارا-آستارا با حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان افتتاح می‌شود.

خط آهن آستارا – آستارا افتتاح می‌شود‌

به گزارش ۸دی، حسین عاشوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: امروز در بازدیدی که با حضور وزیر اقتصاد جمهوری اذربایجان صورت گرفت آخرین وضعیت خط آهن آستارا – آستارا مورد بررسی قرار گرفت.

عاشوری با بیان اینکه بارانداز راه آهن آستارا در جمهوری اسلامی ایران به مساحت ۶۲ هکتار است افزود: بخشی از این هم راه آهن اکنون زیربار عملیاتی قرار گرفته است و در دو سال آینده مجموعه بارانداز به‌صورت کامل ساخته می شود.

وی با بیان اینکه در این بارانداز سیلوهای نفتی، مخازن نفتی و انبارهای سرپوشیده پیش بینی شده است تصریح کرد: با توکل به خدا و با توجه به پیگیری‌ها و مراودات خوب دو کشور امیدواریم بارانداز راه آهن آستارا- آستارا هر چه سریعتر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن ایران با اشاره به افتتاح رسمی خط آهن آستارا – آستارا خاطرنشان کرد: این خط آهن رسماً با حضور روسای دو کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.

عاشوری با تاکید بر اینکه بارانداز خط آهن آستارا- آستارا یکی از پایانه‌های ترانزیتی و صادراتی کشور محسوب می‌شود افزود: چند ماه آینده که مسیر قزوین رشت به بهره‌برداری می‌رسد بخش بزرگی از کریدور شمال و جنوب در حوزه ریلی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن ایران گفت: در دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، قرارداد سرمایه‌گذاری جهت تامین اعتبار خط آهن رشت آستارا به امضای طرفین خواهد رسید.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه