سازمان ملل از رژیم صهیونیستی غرامت خواست

سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به خاطر تخریب و نابودی تاسیسات آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی “آنروا” در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه در ۲۰۱۴ درخواست غرامت کرد.

سازمان ملل از رژیم صهیونیستی غرامت خواست

به گزارش هشت دی،به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم” گزارش داد دبیرخانه سازمان ملل این درخواست خود را به تل‌آویو ابلاغ کرده است. این در حالی است که سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل این درخواست را “زشت و بی‌شرمانه” خوانده است.

این روزنامه به نقل از دنی دانون، سفیر این رژیم در سازمان ملل ذکر کرد که درخواست غرامت سازمان ملل از اسرائیل اقدام زشت و ناپسند است، زیرا این سازمان به جای سرزنش اسرائیل، باید از حماس غرامت بگیرد!

در جنگ ۵۱ روزه غزه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بارها اقدام به بمباران مدارس آنروا در غزه کردند که در این حملات جنایتکارانه، ده‌ها تن که برای حفظ جان خود در این مدارس پناه گرفته بودند و بیشتر آنان زن و کودک بودند، به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در همین راستا، پیر کرینبول، کمیساریای عالی آژانس آنروا در غزه اخیرا تاکید کرده بود که رژیم صهیونیستی باید به خاطر بمباران و تخریب مدارس وابسته به این آژانس بازخواست و مجازات شود.

در جنگ تابستان ۲۰۱۴ در غزه، بیش از ۲۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱ هزار تن دیگر زخمی شدند. حجم خسارت‌های وارده به این شهر نیز میلیاردها دلار برآورد شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه