نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی آستارا دایر شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: برای معرفی تولیدات هنرمندان صنایع دستی به گردشگران نوروزی، در میدان شهدا و سه راهی عنبران این شهرستان نمایشگاه دایر شده است.

نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی آستارا دایر شد

به گزارش هشت دی،داریوش ملک زاده روز شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به  افزود: مساحت هر نمایشگاه ۴۰ متر مربع است و حدود یک هزار تخته گلیم، جاجیم، کیف دستی و مسافرتی، خورجین، تابلو فرش سنتی، لباس های محلی مردان و زنان، نازک کاری چوب و عروسک های کاموایی در نمایشگاه ها عرضه می شود.
وی اظهار کرد: نمایشگاه ها تا ۱۳ فروردین ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برپاست و مراکز اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری آستارا و استان گیلان نیز فعال هستند.
وی بیان کرد: نمایشگاه دائمی صنایع دستی آستارا در سال ۹۷ با همکاری شهرداری در بازار سابق میوه و تره بار راه اندازی و بخشی از دغدغه های مالی هنرمندان جبران خواهد شد.
ملک زاده ادامه داد: دهستان عنبران این شهرستان در تولید گلیم و صنایع دستی از شهرت بالایی برخوردار است و صنایع دستی آستارا بیش از سایر محصولات، مورد پسند گردشگران است.
او یادآور شد: در نوروز سال ۹۶ ، ۲۳ هزار و ۶۱۱ نفر از نمایشگاه های صنایع دستی آستارا دیدن و هنرمندان این رشته از فروش آثار خود، ۲۰۰ میلیون ریال درآمد کسب کرده بودند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه