بهترین سن برای آموزش زبان دوم به کودکان

یک روان درمانگر در رابطه با بهترین سن برای آموزش زبان دوم به کودکان توضیحاتی ارائه کرد.

بهترین سن برای آموزش زبان دوم به کودکان

به گزارش ۸دی، محمد آقایی گفت: بعضى معتقدند یادگیرى زبان دوم براى کودکان ایرانى تا قبل از اینکه وارد مدرسه شوند و الفباى فارسى را بیاموزند منجر به اختلال یادگیرى مى شود.

وی افزود: این امر بنا بر ژنتیک، محیط، توانمندى، علاقه و تسلط بر زبان مادرى و بسیارى ضرورت هاى دیگر در هر کودکى متفاوت خواهد بود.

این روان درمانگر درخصوص بهترین سن برای آموزش زبان دوم به کودکان اظهارکرد: محققان دریافتند بهترین زمان براى یادگیرى زبان دوم تا قبل از ١٠ سالگیست و بهترین سن ۶ سال است.

آقایی ادامه داد: اولویت آموزش زبان به کودکان کوچکتر از ٣ سال که زبان پدر و مادرشان فارسى است، بدون شک کودکى که هنوز نمى تواند زبان فارسى خود را به خوبى ادا کند، آوا‌ها و ورود به دنیاى زبان دوم کار درستى نیست.

وی در خصوص بهترین نحوه آموزش زبان دوم به کودکان خاطرنشان کرد: اگر قرار به یادگیرى زبان دوم براى سنین خردسال باشد باید تمام آموزش‌ها توسط مربى اى مهربان در خانه یا کلاس به صورت شعر، بازى، قصه خوانى و غیر مستقیم صورت پذیرد نه اینکه کودک هنوز به سن مدرسه نرسیده وارد درس و مشق زبان دوم شود.

این روان درمانگر تاکید کرد: پس از سنجش توانمندى هاى کودکتان سعى تان بر این باشد که از کلاسهایى استفاده شود که با شعر و بازى و قصه خواندن و بدون انجام تکالیف و تعامل بالاى مربى با کودک و بدون گذاشتن بازه زمانى براى آموختن آن زبان این یادگیرى صورت پذیرد.

منبع: تابناک

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه