امام جمعه بندرانزلی:

تحقق شعار سال نیازمند برنامه ریزی مناسب است/ نمی شود مردم کالای ایرانی مصرف کنند اما دستگاه دولتی خرید خارجی کند

امام جمعه انزلی با بیان اینکه نمی شود که مردم کالای ایرانی مصرف کنند و دولتی ها خرید خارجی کنند، گفت: مسئولان باید به جوانان میدان دهند، میدان دادن به جوانان تازه نفس و دلسوز انقلاب و پیرو ولایت فقیه می تواند یاری گر اهداف نظام باشد.

تحقق شعار سال نیازمند برنامه ریزی مناسب است/ نمی شود مردم کالای ایرانی مصرف کنند اما دستگاه دولتی خرید خارجی کند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با تبریک ایام نوروز و آغاز سال جدید، صله رحم را سنتی حسنه برشمرد و اظهار کرد: این سنت خوب باید در چارچوب خودش انجام شود و امیدواریم سال جدید سالی سرشار از خیرات و برکات و نشاط برای همه ی ملت ایران و مردم قهرمان انزلی باشد.

وی در ادامه سخنان خود لازمه ی تحقق شعار امسال مبنی بر “حمایت از کالای ایرانی” را وحدت و هماهنگی همه ی جانبه ی مسئولان و مردم در همه سطوح عنوان کرد و افزود: تحقق این شعار بسیار مهم و اثر گذار بوده و یکی از فرصت های موثر در نبرد اقتصادی است.

خطیب جمعه انزلی با تاکید بر اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم کشور درگیر جنگی تمام عیار اقتصادی است گفت: اگر می خواهیم کشور ما در عرصه اقتصادی موفق و توطئه دشمنان خنثی شود مشروط به “انجام وحدت کامل بین مردم و مسئولان” و “عمل به رهنمودها و فرامین رهبری” است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین توضیحاتی را نیز در خصوص “انجام وحدت کامل بین مردم و مسئولان” بیان و خاطر نشان کرد: این نمی شود که مردم ما کالای ایرانی مصرف کنند و دستگاه دولتی خرید خارجی کند، مسئولان باید به جوانان میدان دهند، میدان دادن به جوانان تازه نفس و دلسوز انقلاب و پیرو ولایت فقیه می تواند یاری گر اهداف نظام باشد.

وی همچنین تاکید کرد: افرادی هستند که از حوزه جوانی خارج شده و برخی ها حتی یکی دوبار هم بازنشسته شده اند، چنین افرادی آن صراحت در گفتار و شجاعت در اقدام را دیگر ندارند و عموما محتاطانه رفتار می کنند که تحقق این مسیر و اهداف با احتیاط میسر نمی شود.

 

** تحقق شعار امسال نیازمند برنامه ریزی مناسب است

امام جمعه بندرانزلی در تصریح راهکار “عمل به رهنمودها و فرامین رهبری” نیز اظهار کرد: تحقق شعار امسال در کشور، نیازمند برنامه ریزی مناسب و هدف گزاری برای محقق شدن آن است و بدون حمایت و هدایت و مراقبت و برنامه ریزی مناسب نمی توان به هدف مورد نظر دست یافت چرا که در بحث اقتصاد مقاومتی نیز با وجود تشکیل ستاد مورد نظر، آن چنان که باید موفقیت آمیز عمل نشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به سالروز عملیات شکوهمند فتح المبین در دوم فرودین سال ۶۱ نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این عملیات بسیار مهم، موفقیت آمیز و تعیین کننده در دفاع مقدس بود.

وی در ادامه با بیان اینکه این عملیات برای مردم و رزمندگان روحیه بسیار خوبی بود و امید را برای مردم و رزمندگان به ارمغان آورد گفت: این عملیات و پیروزی در آن برای جمهوری اسلامی در داخل کشور و منطقه ارتقای جایگاه را ایجاد کرد و بعد این عملیات بود که حامیان صدام و شخص او به دنبال صلح و مذاکرات دیپلماتیک به واسطه ی بزرگان منطقه برآمدند.

خطیب جمعه انزلی در ادامه این عملیات را فرصت بسیار خوبی برای دیپلماسی کشور برشمرد و افزود: موفقیت در این عملیات در وهله اول با همت، وحدت، انسجام و هماهنگی بین همه قوای نظامی کشور ایجاد شد و تجربه جدیدی در دفاع مقدس بود و از سویی دیگر فرماندهی در این عملیات از سوی فرماندهان جوان چون شهید صیاد شیرازی، شهید کاظمی و شهید خرازی بود که توانستند با استفاده از این روحیه بالای جوانی و انگیزه و ایمان قوی چنین عملیات موفقیت آمیزی را به سرانجام برسانند.

 

**وحدت و عزم راسخ راهی مؤثر در رفع مشکلات امروز است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین از ویژگی های دیگر این عملیات به جایگاه فرماندهی کل قوا که خودشان این عملیات را هدایت و رهبری می کردند نیز اشاره و تصریح کرد: قوت قلبی که امام به فرماندهان داد بیانگر این است که جایگاه امام و ولی امر بسیار اثر گذار در جامعه و سایر موارد است.

وی در پایان با اشاره به سخنان رهبری در سال ۸۷ و در سالروز این عملیات افتخار رهبری نیز اظهار کرد: ایشان فرمودند تنها راه سعادت و مردم ایران ادامه همان راه است و حفظ عدالت، وحدت و عزم راسخ و تدبیر و بصیرت در جامعه می تواند راهی موثر در رفع مشکلات امروز باشد و اگر غیر از این مسیر هر مسیر دیگری برویم قطعا به موفقیت نمی رسیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه