امام جمعه موقت رشت:

حمایت از توانایی و تولیدات جوانان ایرانی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

امام جمعه موقت رشت گفت: حمایت از توانایی و تولید جوان ایرانی بایستی بصورت مطالبه در همه جا انجام شود و حمایت از تولید ملی بدور از جناح بازی های سیاسی انجام شود.

حمایت از توانایی و تولیدات جوانان ایرانی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسماعیل پور رضا در اولین خطبه‌های نماز جمعه رشت در سال ۹۷ ضمن تبریک ماه رویش طبیعت اظهار کرد: فروردین، ماه رویش زیبایی های طبیعت است که مصادف با آغاز ماه های مبارک رجب، شعبان و رمضان همراه بوده است.

وی با اشاره به شهادت امام هادی(ع) با آغاز سال نو بیان کرد: یکی از استفاده های مفید از فضای مجازی عنوان و تکرار کردن شهادت امام معصوم در روز تحویل سال نو بوده است و از طرفی درست فهمیدن و درک صحیح روایات مسئله بسیار مهمی است که روی آن باید توجه ویژه ای داشت.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دنیا مانند بازار و محل تجارت است، افزود: یک تاجر دارای امکاناتی است و باید بازار و مشتری های خود را بشناسد و قدرت تشخیص سرمایه گذاری در جاهای مناسب را داشته باشد که منجر به سود دنیوی و اخروی وی شود.

پوررضا تصریح کرد: انسان برای حیات نیاز به امکاناتی نظیر مسکن، معشیت، خوردن آشامیدن و… است و یک مسلمان زرنگ کسی است در تجارت دنیوی و اخروی پیروز و سعادتمند است که در نهایت همه امور وی مشغول به طاعت از معبودیت باشد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی، بر پایه زندگی انسانی و مسلمان بودن است افزود: عمر انسان در بهار طبیعت و بهار معنوی بسرعت در حال گذر است و تنها عمری که در راه طاعت خداوند سپری شود منجر به سعادت می شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه بلند یا کوتاه بودن عمر بستگی به عوامل مختلفی دارد و با تاکید بر اهمیت صله رحم گفت: رحم به معنای این است که افراد از لحاظ خونی چه بصورت محرم یا نامحرم باهم نسبت داشته باشند و برقراری صله رحم با وجود هرگونه کدورت منجر به طولانی شدن عمر می شود.

وی افزود: دائم الوضو بودن و طهارت، خدمت و خوشحال کردن پدر و مادر، خوبی به خاندان، خوش نیتی و درخواست خیر برای دیگران، خوردن صبحانه در صبح زود، پوشیدن کفش های راحت و فرادی که کمترین بدهکاری را دارند دارای عمر طولانی تری هستند.

 

** برده داری اقتصادی در بسیاری از جوامع وجود دارد

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس بیان کرد: همچنان قصه برده داری اقتصادی در بسیاری از جوامع وجود دارد.

وی تصریح کرد: عدالت ۱۰جز شامل شغل، عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و….دارد و عدالت بر فقر بر پایه عدالت اقتصادی است.

 

**حمایت از تولید ملی بدور از جناح بازی های سیاسی انجام شود

پوررضا با اشاره به نام گذاری رهبر معظم انقلاب به نام سال حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که با عناوین مختلف بر روی اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تاکید کرده است.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: حمایت از توانایی و تولید جوان ایرانی بایستی بصورت مطالبه در همه جا انجام شود و حمایت از تولید ملی بدور از جناح بازی های سیاسی انجام شود.

وی ادامه داد: هرکس با هر تفکر و منش سیاسی از فرمایش مقام معظم رهبری به حمایت از تولید و کالای ایرانی بپردازد فردی انقلابی است و هرکس در هر جایگاهی خلاف فرمایش رهبر معظم انقلاب عمل کند انقلابی نیست و برای ما عزیز نیست.

پوررضا با اشاره به مسئله انرژی هسته ای و با با بیان اینکه جوانان را در هر عرصه ای بایستی با اشتباهات آنها پذیرفت و فرصت تجربه کردن به آنها داد گفت: مشکل اصلی دشمنان جدا از انرژی هسته ای توانایی دانشمندان جوان ایرانی بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه