آمارهای نگران‌کننده نائب رئیس کمیسیون بهداشت از تصادفات جاده‌ای

کشته شدن ۲۵۰ هزار نفر از ایرانیان طی ۲۵ سال تولید پراید

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تولید خودروهای بی‌کیفیت داخلی گفت: از ابتدای تولید پراید تاکنون ۲۵۰ هزار نفر از هم‌وطنان جان خود را در جاده‌ها ازدست‌داده‌اند.

کشته شدن ۲۵۰ هزار نفر از ایرانیان طی ۲۵ سال تولید پراید
به گزارش ۸دی، محمدحسین قربانی با اشاره به آمارهای نگران‌کننده تصادفات جاده‌ای در گیلان اظهار کرد: نمی‌توان فقط جاده‌های ناایمن را علت تصادفات جاده‌ای دانست بلکه کفیت پایین خودروهای داخلی در آن سهیم هستند.

وی با اشاره به وجود خودروهای غیراستاندارد در کشور افزود: امروزه علاوه بر خودروهای بی‌کیفیت چینی خودروهای غیراستاندارد هم در کشور تولید می‌شوند که از علل اصلی تصادفات هستند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فقدان ایمنی لازم در خودروهای ایرانی گفت: ۲۵ سال هست که در کشور پراید تولید می‌شود و در طول این سال‌ها ۲۵۰ هزار نفر انسان در جاده‌های ما از دنیا رفته‌اند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با ردم اشاره به تولید بی‌حدومرز پراید در کشور خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا تولید یک خودرو که جان انسان‌ها را هدف قرار دهد مسبوق به سابقه نیست.

قربانی با اشاره به وجود رانت در شرکت‌های خودروساز داخلی بیان کرد: شکست رانت موجود در شرکت‌های خودروساز یک ضرورت است.

وی بابیان اینکه مردم حق‌دارند با توجه به پولی که پرداخت می‌کند سوار بر یک خودرو ایمن شوند افزود: نباید با یک چراغ عوض کردن در یک خودرو بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه استانداردسازی نامش را عوض و به جامعه عرضه کرد.

عضوم مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به شمار بیش از ۱۷ هزار نفر در جاده‌های کشور گفت: یکی از مؤلفه‌های اصلی در بروز تصادفات جاده‌ای کیفیت بسیار پایین خودروهای داخلی است که جاده‌ها را به قتلگاه تبدیل می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه