IBM کامپیوتری کوچکتر از یک دانه‌ی نمک ساخت!

اگر یک نکته ی منفی درباره ی کامپیوترها وجود داشته باشد، می توان گفت که بزرگی بیش از حد آن ها همان نکته ی منفی است. خوشبختانه اما اوضاع در حال تغییر است، حداقل اگر اختراع IBM حرفی برای گفتن داشته باشد!

IBM کامپیوتری کوچکتر از یک دانه‌ی نمک ساخت!

به گزارش ۸دی، ۱۹ مارس اولین روز IBM Think 2018 است، کنفرانسی درباره ی پرچمدار این شرکت که ادعای ساخت کوچکترین کامپیوتر دنیا را دارد. هیچ گونه شوخی و یا بزرگنمایی در این گفته وجود ندارد، IBM کامپیوتری واقعی که کوچک تر از دانه ی نمک است ساخته است!

اما سایز کوچک این کامپیوتر شما را گول نزند، این کوچولو دارای قدرت پردازش X86 از سال ۱۹۹۰ میلادی است. خب! پس این کامپیوتری قوی در مقایسه با آنچه امروزه در اختیار داریم چیزی نیست، اما برای دیدن دقیق آن به یک میکروسکوپ نیاز دارید!

این کامپیوتر با خرجی کمتر از ۱۰ سنت ساخته می شود و دارای چند صد ترانزیستور می باشد. البته با همین ترانزیستور ها قابلیت نمایش دادن، آنالیز کردن، ارتباط برقرار کردن و حتی پردازش بر روی داده ها را دارد.

چپ: ۶۴ مادربورد با با دو کامپیوتر کوچک در قسمت بالا. راست: کامپیوتری کوچک، نصب شده بر روی مادربورد، در بالای توده ای از نمک چپ: ۶۴ مادربورد با با دو کامپیوتر کوچک در قسمت بالا. راست: کامپیوتری کوچک، نصب شده بر روی مادربورد، در بالای توده ای از نمک
نگران نباشید، bitcoin bros می گوید: این کامپیوتر کوچک با blockchain کار می کند. مخصوصا، این کامپیوتر منبع اطلاعاتی برای اپلیکیشن های blockchain خواهد بود. این کامپیوتر برای کمک به پیگیری حمل و نقل کالا و تشخیص سرقت، تقلب و عدم انطباق در نظر گرفته شده است و همچنین می تواند وظایف اساسی AI مانند مرتب سازی داده ها را انجام دهد.

بر اساس ادعای IBM، این تازه اول راه است! رئیس تحقیقات IBM، آرویند کریشا (Arvind Krishna) می گوید: “در خلال ۵ سال آینده، وسایلی پنهانی – مانند لکه های جوهر یا کامپیوترهایی کوچکتر از دانه نمک – در اشیا و وسایل روزمره جاسازی می شوند.” اگر ادعای او درست باشد، از این اشیا و سیستم های کوچک در سال های پیش رو بیشتر خواهیم شنید.

البته هنوز مشخص نشده که این کامپیوترهای کوچک چه موقعی انتشار می یابند و محققان IBM هنوز در حال انجام تست بر روی نمونه های اولیه می باشند. اما یک چیز قطعی است، آینده همین جاست! فقط شاید برای دیدن این آینده نیاز به یک میکروسکوپ داشته باشید!

منبع: نت نوشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه