هشت دی گزارش می دهد:

تلخ و شیرین های گیلان در سال ۹۶/ ۱۳ خبر جنجالی استان خود را بخوانید

تحریریه پایگاه خبری ـ تحلیلی ۸دی در آخرین روز از سال ۱۳۹۶ به بررسی جزییات ۱۳ خبرجنجالی و حادثه ساز سال ۹۶ پرداخته است.

تلخ و شیرین های گیلان در سال ۹۶/ ۱۳ خبر جنجالی استان خود را بخوانید

به گزارش خبرنگار ۸دی، سال ۹۶ یکی از پرحادثه ترین سال ها در چند سال اخیر بود و مردم ایران تلخی های بیشتری را در مقایسه با سال های قبل تحمل کردند، گیلان به عنوان یکی از جریان سازترین استان ها نیز در این حوادث سهیم بود که جزئیات آن در زیر می آید:

 

رای بالای پاکبان شهرداری رشت در انتخابات شورای شهر

در ۳۱ اردیبهشت ۹۶ یک کارگر شهرداری رشت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت انتخاب شد.محمدحسن علیپور هم یکی از این پدیده‌های انتخابات شوراهای اسلامی بود. رأی بالای مردم رشت به این پاکبان ۴۲ ساله خبرساز شد. محمد حسن علیپور تحصیل کرده رشته روابط عمومی در مقطع کارشناسی است که از چند سال پیش تا کنون با عنوان پاکبان شهرداری رشت مشغول کار بود.

مرگ ناگهانی استاندار سابق گیلان بر اثر حمله قلبی

در ۹ خرداد ۹۶ روح‌الله قهرمانی چابک استاندار گیلان در دولت نهم و دهم بود، قهرمانی در سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴  نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رودسر و املش شده بود که از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد.روح الله قهرمانی در تاریخ ۹ خرداد ۹۶ به دلیل ایست قلبی درگذشت و در میانده چابکسر به خاک سپرده شد. محمود احمدی نژاد در مراسم چهلم وی شرکت کرد.

اهورا؛ کودک ۲٫۵ ساله رشتی قربانی تجاوز ناپدری!

در ۲۴ مهر خبر تکان دهنده ای رسانه ها را بهت زده کرد و همگان را به تعجب واداشت،  تجاوز جنسی وحشیانه ناپدری کودک ۲ ساله رشتی، مردم را بهت زده و خشمگین ساخت. این حادثه درحالی لو رفت که همسایه ها صدای فریاد و جیغ کودک معصوم را شنیده و به خانه کودک مراجعه کردند و حتی سعی کردند تا در خانه را باز کنند که موفق به این کار نشدند.

 

در ادامه همسایه ها با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتند و پس از رسیدن پلیس Police و شکستن در با بدن خون آلود و عریان اهورای ۲ ساله که روی زمین افتاده و ناپدری شیطان Evil صفت که روی مبل نشسته بود مواجه شدند. مردم بلافاصله اهورا آزار دیده را به بیمارستان پورسینا رشت منتقل کردند.مردی که درخانه بوده ابتدا گفت که من پدر او هستم و اهورا در حمام افتاده است و من شوکه شده ام، اما این گفته ها توسط همسایه ها نزد پلیس تکذیب شد.

پزشکان بیمارستان پس از بررسی و معاینه کودک اعلام کردند که درصد هوشیاری اهورا به ۳ رسیده است و بعد از گذشت چند ساعت تلاش پزشکان سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده این کودک بی گناه جان سپرد.

رئیس کل دادگستری گیلان در خصوص آخرین جزییات این پرونده، گفت: رای پرونده قاتل اهورا در دیوان عالی کشور تائید شد.

شهادت «بابک نوری» جوان ترین شهید گیلانی مدافع حرم

در ۲۹ آبان ماه جوانه های جهاد و شهادت باز هم در گیلان غیور رویید. شهید «بابک نوری هریس» بسیجی مدافع حرم از شهرستان رشت در سوریه به شهادت رسید وی دانشجوی کارشناسی ارشد و متولد سال ۱۳۷۱ است که در عملیات آزادسازی منطقه ابوکمال که منتهی به فروپاشی داعش در منطقه شد به شهادت رسید.شهادت این جوان گیلانی موجی از احساسات گیلانیان را برانگیخت و باعث افتخار هم استانی های عزیز شد.این شهید یکی از زیباترین و خوش قیافه ترین شهدای مدافع حرم بود که تیپ امروزی آن در فضای مجازی باعث محبوبیت بیش از حدش در بین ایرانی ها شد.

 

یک روز مانده به پیروزی جبهه مقاومت اسلامی، به شکسته شدن آخرین سنگر داعش در منطقه البوکمال، کانال های تلگرامی و صفحه های پرطرفدار در اینستاگرام ، پر از تصاویری متفاوت از یک جوان مدافع حرم دهه هفتادی شد؛ جوانی با ظاهری شبیه مدل های سینمایی که می گفتند در سوریه شهید شده؛ شهید مدافع حرمی به اسم بابک نوری هریس.

پرتاب کردن بچه توسط مادر

مادر رضوانشهری با پرت کردن دو فرزندش از طبقه پنجم ساختمان خودکشی کرد! این اتفاق که نادر بود شبیه حوادث در اروپا و غرب بود، زنی ۴۰ ساله دو فرزند ۱۰ ساله و ۵ ماهه خود را از پنجره طبقه آخر ساختمانی ۵ طبقه به بیرون پرت کرده و سپس با پرت کردن خود از همان طبقه خودکشی کرده است گفت: مادر و فرزند ۵ ماهه در این حادثه در دم جان‌ باختند.

عسگر حسنی پور فرماندار رضوانشهر با ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ و با بیان اینکه خوشبختانه کودک ۱۰ ساله در این سقوط Fall با سقف خودرو پارک شده در پایین ساختمان برخورد کرده است افزود: این کودک دچار شکستگی دست و پا شده و به بیمارستان منتقل شده است. رئیس شورای تأمین شهرستان رضوانشهر با تاکید بر اینکه برخورد دختر ۱۰ ساله با سقف خودرو مذکور مانع از جان باختن او شده است خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت جسمی این کودک مطلوب عنوان شده و طبق نظر پزشکان فردا از بیمارستان مرخص می‌شود.

حسنی پور اختلالات روانی مادر را علت وقوع این حادثه عنوان کرد و با بیان اینکه طبق شواهد و بررسی‌های انجام شده این زن از بیماری روانی رنج می‌برد تاکید کرد: طبق بررسی‌ و تحقیقات از بستگان نزدیک این زن وجود بیماری روانی در این مادر تایید شده است. این زن در بیمارستان انزلی شاغل بوده و سابقه بروز رفتارهای پرخطر نیز از وی گزارش شده است.

طبق گزارشات اولیه همسر این زن اعتیاد داشته و کانون این خانواده با مشکلات گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

دستگیری چند تن از مدیران دولتی گیلان

در آذر ماه سال ۹۶ بود که خبر دستگیری مدیران گیلانی منتشر شد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا دادستان مرکز استان گیلان در این خصوص، گفت: یکی دیگر از مدیران دولتی گیلان به اتهام اختلاس و تضییع حقوق دولتی بازداشت شد.

به‌دلیل رعایت موازین قانونی تا قبل از طی شدن مراحل دادرسی و اثبات جرائم ارتکابی از طرح نام این مدیر ارشد دولتی خودداری می‌شود.

این بازداشت در شرایطی انجام شده که در طول چند ماهه اخیر نیز شاهد بازداشت و دستگیری چندین نفر از مدیران ارشد دولتی در استان گیلان بوده‌ایم.دراین میان نام افرادی همچون معاون استاندار سابق گیلان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان و چند معاون و مشاور وی به اتهام تضییع حقوق بیت المال به چشم می‌خورد.

تجمع غیر قانونی در رشت با هدف آشوب و اغتشاش

درشامگاه  هشت دی ماه رشت جز اولین شهرهای کشور بود که افرادی با استفاده با سردادن شعارهای اقتصادی و مطرح کردن مشکلات مردم اقدام به تجمعی اعتراضی در یکی از خیابان های این شهر کردند، این تجمع دقایقی بعد با حضور نیروهای خاص با شعارهای ساختارشکنانه همراه شد. هشت دی یکی از روزهای حماسی در رشت است که براندازان سعی در عوض کردن این حماسه به نام خود کردند ولی به همت مردم و لطف همیشگی خداوند متعال موفق نشدند.تجمعات رشت با هدایت لیدرهایی که از اربابان خارج نشین خود دستور می گرفتند حدود یک هفته ادامه یافت اما مردم معترض به وضعیت اقتصادی با هوشیاری بی نظیری صف خود را از معاندان نظام جدا کردند.

علی کریمی ؛ سرمربی سپیدرود

در ۱۱ دی ۹۶ علی کریمی سرمربی تیم سپیدرود رشت شد،علی کریمی بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی کشورمان، به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال سپیدرود رشت انتخاب شد. دعوای کریمی و فدراسیون و کی روش، نام سپیدرود را در رسانه ها پررنگ تر کرد و نشان داد سپیدرود می تواند  ملوان بندرانزلی دیگری لقب بگیرد و مایه افتخار گیلانیان شود، گیلان همیشه یکی از قطب های پرورش فوتبال بوده و هست و جوانانی مانند سعید عزت اللهی را در خود پرورانده است.

۹ تن از جانباختگان کشتی سانچی گیلانی هستند

در ۱۶ دی ماه نفتکش سانچی متعلق به شرکت ملی نفت‌کش ایران که از عسلویه حرکت کرد و عازم کره جنوبی شد اما در سواحل چین با یک کشتی فله بر چینی برخورد کرد که این امر موجب آتش‌سوزی فوق‌سریع کشتی شد؛ در این حادثه ۳۲ ایرانی جانباختند.هادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: ۹ نفر از جان باختگان نفتکش سانچی گیلانی هستند.

برخورد ناو جنگی دماوند با موج شکن انزلی

ناو جنگی دماوند صبح روز چهارشنبه ۲۰ دی در برخورد با موج شکن انزلی دچار حادثه شد.معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه گفت، ناو‌شکن دماوند به دلیل مشکل فنی به موج شکن شرقی بندر انزلی برخورد کرد.وی افزود: ‌به دلیل این حادثه یک شناور دیگر واژگون شد و دو نفر از سرنشینان جان خود را از دست دادند.

تجمع کارگران سد شفارود در اعتراض به چندین ماه حقوق معوقه/ ماجرای کارگرانی که ۷ ماه حقوق نگرفته اند!

کارگران سد شفارود از یک شنبه ۱۷دی در اعتراض به چندین ماه حقوق معوقه و بی نظمی در پرداخت بیمه و سایر مزایای کارگری دست به تجمع زدند و این تجمع در روزهای پیاپی ادامه یافت.

بهنام پورعلی نماینده کارگران در گفت وگو با خبرنگار هشت دی در رابطه با تجمعات کارگران در سد شفارود با بیان اینکه قولی مبنی بر پرداخت حقوق به ما داده نشده است، گفت: تاکنون با وجود ۷ ماه حقوق معوقه فقط حقوق ۴۵ روز را داده اند.

وی با بیان اینکه زیر باران و سرما گرفتار شده ایم، گفت: چه کسی باید مشکلات ما را حل کند؟! صدای ما را به استاندار برسانید‌.

سفر احمدی نژاد به رشت

در ۲۰ بهمن ۹۶ محمود احمدی نژاد در یک روز سرد زمستانی به گیلان سفر کرد.وی در این سفر در ابتدا آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی در محله سلیمانداراب رشت رفت و برای سخنرانی در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسکن مهر رشت حضور یافت.این حضور با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.

طوفان توئیتری رشت الکتریک

در اوایل اسفند سال ۹۶، اتفاقی که در دولت اصلاحات رخ داده بود دوباره مطرح شد، کارخانه رشت الکتریک که در دهه ۸۰ یکی از کارخانه های پرافتخار کشور بود توسط همسران سران اصلاح طلب خریداری شده بود و بعد از چند سال به مخروبه ای تبدیل شد، واکنش ها در فضای مجازی به قدری بود که روزنامه کیهان رشت الکتریک را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه